thepinklily

Alla inlägg under augusti 2014

Av Lilja - 10 augusti 2014 14:37

Känner att järnet äntligen börjar ha någon verkan, tröttheten börjar minska och yrseln likaså men vill bli minst dubbelt så bra innan jag kan börja "leva" normalt känns de som.
Hjärntrollen har börjat tystna/viska så de stör mig inte så mycket.

MEN nu kommer nästa käftsmäll, jag hade inga besvär med foglossning med River och inte haft några problem denna graviditeten förutom både 2011 och nu att de kan hugga till en smärta i bäckenet vid för häftig rörelse men de är som om nån hugger in en kniv å drar ut så är det över. Men nu för nån timme sen börja de göra ont i bäckenet å ljumsken hela tiden:/ släpper inte:( är ju inte olidlig smärta men ändå, får inte bli värre! Vår väl se de positivt, hellre denna smärtan än trötthet och yrsel:/

Av Lilja - 7 augusti 2014 09:18

Man har ju hört mycket senaste tiden om nättroll, dessa puckade människor med för mycket fritid som skriver hemska/elaka/puckade kommentarer på nätet bara för att göra folk upprörda pch ledsna.

Dessa troll lever även i min hjärna, inte för de har för lite fritid utan för att jag har för lite näring, kroppen behöver järn och just nu är de nivåerna väldigt låga för mig. De älskar trollen som förökar sig explossionsartat. Vissa av trollen lever på att jag sover dåligt vilket jag gör trotts extrem yrsel, trötthet och illamående:(

Så vad gör dessa troll? Säger hur vacker och underbar jag är? NEJ, de säger inte ett enda snällt ord till mig.

Jag hör dagligen saker som
*vad äcklig du är
*vad fet du är
*vad värdelös du är
*vad misslyckad du är
*vad ful du är
*sån värdelös mamma du är
*ät inte du blir bara fetare
*ät godis det mår du bättre av (hahaha)
*vad lat du är
*vilken kass fru du är

ja detta är ett utdrag ur vad dessa troll sysslar med. Jag hade ju dessa troll förr, varje dag i flera år, då mådde jag psykiskt dåligt som fick mig att sova och äta dåligt och göda dessa trollsvin. Kan väl inte påstå att psyket är på topp när de nu trakasserar mig igen men jag vet ju varför och kan därför hantera det bättre.

Förr fanns det bara en lösning nu har jag flera och betydligt bättre.

Med detta vill jag säga att ja jag är gravid, nej det i sig är ingen sjukdom, men man kan få olika besvär under sin graviditet. Jagbhar varit hyffsat förskonad måste jag ändå säga, har ingen konstant värk i kroppen merrän att de ibland hugger till som knivar i bäckenet vid olika häftiga rörelser.

Ovanpå allt detta så har ju River slutat förskolan i Krstd och är nu utan plats fran till 1e sep då jag ska skola in honom i Gualöv. Han är verkligen i en ålder då man har myror i brallorna, han försöker ändå tygla sig stackarn men ibland vill jag bara låsa in mig på toan å gråta. Sen har han plötsligt fått för sig att sluta med blöja så jag får springa å torka, spola, tvätta händer osv, är ändå väldigt stolt över honom som tömmer pottan själv i toaletten:) och olyckor utanför badrummet händer i inte:)

Nu blev de långt men allt tänkande höll trollen borta några minuter. Nu ska jag försöka ta mig upp för trappan, lägga mig på en madrass medans River leker med sina bilar?

Ovido - Quiz & Flashcards