thepinklily

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lilja - 31 augusti 2010 11:54

... i min älskade make.

Du och jag för alltid älskling.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 30 augusti 2010 10:44

Ja igår var jag och Kristoffer på IKEA för andra söndagen i rad=)haha Men vi var inte själva där utan Mor o Far var med också. De ska ju bygga nytt kök, så vi skulle ner och kolla lite på det. Och nu är köket bestämt=)) Beställde även bänkskivor och inbyggnadsugn(dubbelugn) som kommer hem till dom om typ en månad eller så.

Så de kommer bli riktigt snyggt=)) jag ville dom skulle ha en Ö i köket. Men hade inte i min vildaste fantasi kunnat tänka mig att mamma ville ha de som jag själv hade velat ha det, nämnligen spishällen på ön=)) Men när hon såg en ö med det på IKEA så skulle hon bara ha de=)hihi. Och det blev en snygg fläkt till som har kolfilter så man inte behöver ha något utblås kanon jue=) Ska bli så grymt roligt att hjälpa dom fixa köket. Haha kände mig lite taskig för jag tog komando när vi snacka me tjejen på IKEA som hjälpte oss att beställa bänkskivor=)haha Men jag tror mamma blev nöjd med allt och även pappa=)


Nej nu måste jag sticka, bråttom bråttom.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 26 augusti 2010 23:11

Idag snacka jag me syrran(Pia). Inte träffat dom på länge, känns det som. Måste minst vara 2veckor. Oskar har börjat prata och i telefon idag fick jag höra han säga Onna(Jonna) och Offe(Stoffe). Han hade fått Pias körkort också innan idag så hade han pekat på bilden och sagt Onna=)haha

Snacka om att man är en stolt moster i sådant läge, när man för höra barnen säga ens namn, man kan ju knappt hålla tårarna borta, älskar verkligen mina systersbarn.


Livet är inget utan barn, så känns de för mig iaf.


Imorgon ska jag äntligen få krama om busungarna igen, ska bli helt underbart. Och få umgås me familjen, önskar gotlänningarna kunde vara me oftare, saknar dom hela tiden=(, jag har inte råd att åka dit heller, och inte tid, när man praktiserar får man inte ta ledigt, sen får man inte lätt ledigt från dbtn heller.

Nästa år måste jag dit iaf, första året jag inte varit där en enda gång=((


Nej nu ska jag ner å glo lite på dumburken innan jag sussar. La mig inte försen 4 inatt så kunde inte hålla mig vaken i eftermiddag sov typ 3timmar, asskönt var det.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 26 augusti 2010 00:27

Ja tusan vad jag längtar efter bebis, men allt runtomkring måste fixas först, så bebis får dröja lite. Men som jag längtar.


Idag/igår va jag inte så effektiv me städningen som jag ville, haha. Men jag fick iaf ordning på underkläderna, sen vikt en massa tvätt och tvättat en massa.

Annars har jag inte gjort så mkt, startat disk å lagat mat å lite sånt.


Visst ja sen har jag pysslat lite=) grymt roligt, men inte klart än.


Måste sova snart ska upp tidigt.


Kisses and hugs from the pink lily



Av Lilja - 25 augusti 2010 11:25

Ja dagen ska ängnas åt städning och att flytta underkläder från byrån till vår klädkammare(köpte såna där stativ med närlådor i metall på ikea, lättare om man har alla sina kläder på samma ställe)

Sen ska det vikas tvätt och tvätt, samt städa undan, för här ser fan ut som kriget, fattar inte det för typ en vecka sen var här fint. Vi e två slarver båda två=)haha, men vi älskar varann och prioriterar varandra, de är viktigt(och en liten ursäkt,hihi)


  

Här har vi trådbackarna jag köpt, två sånna här ovanpå varann hur enkelt å billigt som helst. Förutom att på ikea.se står det att det ska kosta 179kr men i själva verket kostar det typ 199 eller nått, svinigt sånt=)haha


Sen köpte vi även badrumsmöbler på ikea, billigaste dom hade, måste ha förvaring å är INTE rik=)

    

Dessa två blev det, den höga montera jag lite fel(två skruvar som skulle vara undertill på en hylla hamna uppåt så dom syns, whateva) bra blev det iaf med lite förvaring=)


När jag nu ändå visar masssa tråkiga bilder kan jag visa något häftigt. Denna bilden är igentligen filmad o print screenad=) Därför där e lite extra vitt längst ner, palla fixa. Så såg det iaf ut när vi åkte på vår bröllopsresa i Falköping, strax utanför Värnamo, när vi satt ute och åt i Värnamo var blixtrana inte merrän några 100meter bort och syntes tydligt som fan precis som denna, så vi gick in=)haha Vi filma sen när vi körde bil. Men kom på det sent så vi var nästan ur ovädret.

     

Visst är det häftigt. Kolla bara som det speglas i rutan. Coolt(men ha respekt för blixtrar)


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 25 augusti 2010 00:31

Ja denna dagen har då varit jobbig.

Den började med att jag ställde mig i duschen och där bara fanns iskallt vattan *j#&"#¤a he#¤"#te*. Fjärrvärmen var tydligen avstängd för att dom drar fjärrvärme till kyrkan. Då får dom för helvete säga till innan!! JÄVLA AS!! Antingen säger man till eller så ser man till så att det inte stängs av till dom som har det redan. Hur jävla pantade får man bli? Blir så jävla förbannad, och inte vi själva som valt att ha fjärrvärme utan det är något som finns i alla hus här på Megaliten.


Hur som helst, jag kunde iaf inte ens tvätta mig under armarna, för iskallt vatten är absolut inte min grej. Så jag klädde bara på mig(å kände mig skit äcklig) o åkte å snacka med Eva.

Sen hoppas jag att varmvattnet var tillbaka så jag kunde duscha innan jag skulle jobba. Hade 20min på mig. Men NEJ INGET VARMVATTEN!!! men som tur var så var viceordförande i föreningen m fru ute så jag snacka med dom. Han kolla så det inte var vår anläggning i vårt hus det var fel på. Å sen sa dom att jag kunde duscha hos dom, tydligen har dom en gammal panna som håller kvar lite x antal liter varmvatten trotts att värmen stängts av. Så jag kunde duscha hos dom. Skit schysst verkligen, så fick duschat lite ljummet(10000ggr bättre än iskallt), sen var de direkt till jobbet, kom 10min sen. Men mina chefer e helt underbara så det var inga problem, jag har ALDRIG varit sen innan=) som tur är.


Sen så var det hem och då hade jag fått mitt efterlängtade paket från panduro, hade beställt lite pysselgrejer, älskar sånt=)) Å kunde inte hålla mig så testade göra tvål ikväll, blev himla bra faktisgt, har gjort tryck i dom på en står det "homemade" å någon "made with love just för you" eller något sånt, min engelska suger.


Nej nu ska jag ner å plocka undan lite efter mig, sen e de kudden som gäller. Ursäkta långt tråkigt inlägg.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 21 augusti 2010 13:23

Ja tjenare.

Igår var vi på kräftskiva hos mamma och pappa, mkt trevligt=) Jag ritade kök till mor o far som jag tycker blev riktigt bra=) Hoppas dom väljer min design,hihi.

Är det något jag hade tyckt varit roligt så hade de varit att bli designer eller arkitekt, problemet är att jag inte kan rita, så kan bara använda datorprogram. Sen e de väl asomöjligt att få jobb inom de med. Så får rita lite till dom som inte kan själva(läsa mamma o pappa),hihi.

 

Hursom nu ska jag å älsklingen städa, sen ska vi på kräftskiva idag oxå, här i kvarteret=) ska bli grymt roligt. Är typ 20min från vårt hus, rätt skönt att vara nära, man kan gå hem när man vill. Men tror vi kommer då jätte skoj=)

 

Nej nu ska jag tippa sen städa.

 

Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 19 augusti 2010 21:24

 Ja idag har det varit DBT, mkt trevligt=) Samtidigt lite sorgligt, för en slutade idag=(.

Annars har jag inte gjort ett skit idag i princip, jag å älsklingen åt lunch tillsammans på lilla tavernan(trodde dom inte fick ha öppet mer), dom hade tacobuffe, jag e inte imponerad, väldigt smaklös köttfärs, ska vara lite mer sting. Men gott ändå.

 

Sen vila jag lite i soffan, sen kom älsklingen hem å jag visste inte vad jag skulle göra för mat så vi körde å köpte pizza, var ju ändå 1mån sen sist. Det blev amerikansk pizza för min del , extra tjock botten, var svingod=)

 

Nu sitter jag å funderar på julklappar, tänker nog vara lite kreativ och personlig i år=), billigare och roligare.

 

Nej nu får jag fortsätta checka nätat, ha de gött alla


Kisses and hugs from the lily

Ovido - Quiz & Flashcards