thepinklily

Alla inlägg under augusti 2012

Av Lilja - 30 augusti 2012 21:49

Börja skolan i måndes:) känns jätte bra:) ser framemot att komma igång mer, änsålänge har det mest varit att lära känna varann:) 16st i klassen:) 15 hönor och 1 tupp;). Flera olika nationaliteter! Japan, Kina, Eritrea, Palestina, Makedonien, Irak och 5st från Sverige:)
Imorgon ska vi träffa vår tredje lärare, ska bli spännande:)) Pers gamla lärare minsann:) vi har en kvinnlig lärare som Pia haft och en kvinnlig lärare som Sofia Hansson haft:)hehe
Det jag mest ser framemot med vår manliga lärare är om han lär oss stoppa korv:) det hade varit sketa kul!

River har varit hos moster Pia och kusinerna igår och idag och kommer vara där även imorgon. Det gör ont i hjärtat att lämna min lille guldklimp:( vet att han har det bra hos moster men han e ju så liten:( dagis har vi fått veta oxå, blir vårt andra val till en början, bara frågan om när han ska börja, ska försöka få in han ett par veckor tidigare.

I övrigt så har jag två kvällar nu letat klänning på nätet. Vi ska ju på bröllop i september och jag har inget att ha på mig:( (typiskt fruntimmer). Letade i Sthlm utan resultat. Beställt en idag, en lila! Så får vi se om jag ser ut som den feta valrossen jag känner mig som eller ännu värre:/. Lite jobbigt att köpa kläder nu när man försöker gå ner i vikt, blir bara deppig när jag ser alla tält som jag tvingas ha på mig för inget annat passar://

Jaja så e de iaf:) lättare gör karlar, alla har typ en kostym, bara stryka skjortan så e de klart:)

Vi hitta iaf kläder till River i Sthlm:) en tuff skjorta, kofta(om de behövs) och "gubbyxor" som jag kallar det:)

Nä sova kanske? Pojkarna andas tungt ikapp bredvid mig:)

Natti natti

Av Lilja - 25 augusti 2012 23:39

På måndag börjar skolan:) tusan vad skoj det ska bli att läsa till ekonomi biträde:)) ser enormt framemot detta året, undrar bara hur jag ska klara mig utan min prins:((.

Jag har sån jävla ångest över en grej, jag vill bara inte!! Känner mig tvungen:(( bara jag tänker på det nu får jag ont i bröstet och vill bara storgråta:((

Ibland önskar jag att jag var någon annan! En person som våga stå på sig och inte lät sig tryckas ner och inte vågar säga nej!

Sen helvetet på högstadiet är jag så jävla låg i mig själv att så fort någon försöker trycka ner mig så bara tar jag skiten! Mot vissa kan jag försöka säga emot men lägger mig till slut platt och börjar själv hacka på mig.
Tex om att jobba inom vården, emellanåt har det varit ett jävla tjat på mig om varför jag inte vill? Inget fel på det yrket??!! Osv osv. Det är lätt för andra att säga men jag kan inte hjälpa att jag mår dåligt av bara tanken att jobba inom vården, har inget egentligen med arbetsuppgifterna att göra, jag vet jag är bra för jobbet som sådant, men jag hamna i en enorm kris när jag jobba inom vården(äldrevården då alltså menar jag när jag säger vården) och den krisen är förknippad med det yrket av olika anledningar så bara jag går in på ett äldreboende nu så får jag smått panik som i våras när jag var på intervju, efter intervjun bara grät och och sa -jag VILL INTE jobba med det!! På intervjun håller jag klart fin fasad, jag vill alltid vara så förbannat duktig!!

Jag sökte jobb inom vården i våras av en enda anledning och det är för att slippa känna det som att folk/nån ser ner på mig som inte tar jobb inom det jag är utbildad till! Men blev bara massa tjat om -har du fått jobb? Har du hört något? -har du varit på intervju??!

Hur som helst, jag e en idiot som inte kan göra det JAG vill och VET är bäst!! Ingen kan/ska dömma mig, ta istället reda på varför jag känner som jag gör utan att anklaga!!

Dessutom tycker jag det varit väldigt konstigt att tjata på mig om jobb i sommar med tanke på att River inte ens är 1 år. Och det är klart man kanske frågat(i mina öron tjatat) eftersom man vet jag sökt men ändå.

Om/när jag kommer in på en utbildning eller får jobb så lär jag berätta det!


Blev långt och invecklat, min hjärna kokar av tankar, minnen, ångest.

För att avsluta med något bra:) så har jag haft en helt fantastisk dag med trevligt sällskap, shopping, kusinbus och shopping:)

Av Lilja - 14 augusti 2012 19:31

Har ju glömt att skriva=) Jag har kommit in på utbildningen till ekonomibiträde som jag sökt=) Så jäkla underbart, har varit så nervös hela sommaren, och alla har tjatat om jag hört något(trotts jag gång på gång sagt att sista ansökningsdagen skulle vara 1aug, lite svårt att få besked innan ansökningstiden gått ut) hur som helst så kom jag in=)) Tack gode gud, ska bli så jäkla roligt=) Ville ju läsa hotell och restaurang på gymnasiet egentligen men hade inte poäng så det räckte=(


Ringde rektorn igår för att höra hur schemat under utbildningen ser ut, idag ringde hon upp och jag fick veta hur schemat ser ut som hon kunde se. Inte säkert schemat kommer vara så, men är det som hon sa så är det perfekt, då kan Stoffe jobba en dag i veckan utan barnvakt och jag kan få vara hemma med River. Jag får viga söndagar åt plugg och/eller kvällar när lille plutten somnat=)



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 9 augusti 2012 11:02

Igår var en fantastisk dag:) först dejt med Jenny och hennes söta pojkar, sen mor och far för att lämna av busungen:) sen Malmö och stoff o stil, bauhaus och Ikea för att inhandla material till Rivers rum:)

6 olika tygbitar och passpoal-kant(stavning??) till tre kuddar, plastad frote och turkost tyg att klä en skummadrass med som vi köpte på Ikea:) och reserband till det:)

På bauhaus köpte vi vit färg till Rivers fula byrå/skötbord, ska ha turkos och rosa färg oxå men behöver jätte lite och de hade de inte i de färgerna där:( får köpa såna små hobbylack burkar någonstans.

Hur som haver, efter shoppingen åkte vi till restaurang med Linn, Johannes och Fia:) hade ju köpt tre-rätters från lets deal. Gott var det:)) och roligt hade vi.

Sista färden igår gick hem till mor och far igen:) River sov gott i gamla spjälsängen och jag startade genast att sy kuddarna:) nöjd är jag men ångrar jag inte köpte material till fler;)haha

Av Lilja - 6 augusti 2012 16:35

Verkligen en lugn dag idag, skönt det med:) bara blivit OS, tvätt, disk och städ.

Satt upp lite tavlor i uterummet så där blir mysigt.

River har hållit låda hela dagen, som vanligt;) skrattar,"pratar", busar och vill provsmaka ALLT:) precis som det ska vara.

Nu ska jag se klart hästhoppningen:) heja Sverige!!

Av Lilja - 5 augusti 2012 09:39

Äntligen har Stoffe semester!:) i torsdes jobba han sista dagen, nu e han ledig 3v:)
Detta firades med Liseberg i fredes med Linn och Johannes:) satan vad kul vi hade! Fick upp Stoffe i både Lisebergsbanan och Balder:) fast han är lite rädd/ogillar bergodalbanor. Men han tyckte det var skoj:) dock lite illamående.

Jag blev dyngsur i flummriden direkt:)haha aldrig varit med om sån svallvåg:) andra turen blev lika blöt(men jag hade sån plast poncho på mig då,haha).

River spenderade fredagen och natten till lördagen hos mormor och morfar, han hade varit så glad hela tiden och sovit bra på natten:) de e vår pojk det, en gåva från ovan:))

Lite bilder på de?;)

Av Lilja - 2 augusti 2012 11:57

Förra inlägget blev fel, kan inte ändra det i mobilappen heller tydligen!! Bilderna skulle ju ligga under texten! Jaja ni fattar:)

Här kommer bilder på jabadabado grejerna vi köpte till River i födelsedagspresent:)

Av Lilja - 2 augusti 2012 11:35

Igår shoppa jag lite(budgetstyle). Hade redan beställt från Lindex som jag hämtade igår, sen var jag inne på hm, cubus och name it. Tur man hade presentkort på name it:).

Var även inom leksaksjätten och köpte födelsedagspresent till River, man får ju passa på med 20% i hela butiken, även på reavaror:)

Här kommer foto på kläderna jag köpt:)

10 plagg och jag har betalat 339kr:) (+200kr presentkort).

Ovido - Quiz & Flashcards