thepinklily

Alla inlägg under april 2011

Av Lilja - 27 april 2011 09:40

Idag blir min älskade make 30år=) När vi träffades skulle han fylla 28år=) Tiden har gått fort, men ändå känns det som vi varit tillsammans i många många år på ett bra sätt alltså=).

Älsklingen jobbar idag sen ska vi fira tillsammans ikväll, ska bli mysigt att få fira lite själva, festen blir på lördag, ska bli skojjigt=)


Idag innan födelsedagsbarnet kommer hem ska jag bara städa städa städa, massor att göra till lördag känns som vi aldrig kommer bli klara.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 20 april 2011 23:05

Ikväll har jag och maken verkligen legat på den flitiga sidan=) Vi har fått in alla matvaror i köksskåpen(haft de utspritt i vitrinskåp och garderober). Sen har vi siliconat diskhon så vi slipper oroa oss för att stänka vatten när vi diskar för hand. Och plockat undan lite annat skit i köket, och plockat undan i förrådet under trappan, och skruvat ihop en av våra nya stolar=) Stoffe sa det att hade vi orkat vara lika flitiga varje kväll förra veckan och denna veckan så hade vi varit klara, istället är vi inte ens halvvägs och allt ska vara tip top till nästa lördag, bortsett från köket som INTE kommer vara färdigt, men funktionsdugligt är det iaf=)


Igår slog jag in ett stort antal presenter, en del till Stoffe, några till Victor och några till Ljiljana=) Kändes som julafton så många presenter jag hade att slå in.


Nu ska jag hoppa i säng så man orkar med morgondagen, imorgon ska vi äta tunnbrödsrullar med saltrulle, kalkon, gurksallad, potatissallad, köttbullar, rödbetssallad=)) givetvis inte alla grejer i samma rulle=)) Men GOTT ska de bli.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 20 april 2011 00:18

Jo vi ska ju på dop på lördag, och jag har en klänning jag gillar som jag hade på David och Elins bröllop, på Farmors 90års fest och nyår med kanske, hmm. Iaf denna klänningen hade jag tänkt ha på dopet på lördag, sen tänkte jag försöka hitta något nytt till Pia och Olas bröllop(letat i krstd och malmö efter klänning förra veckan utan resultat) Men nu var det ju så att klänningen jag tänkt mig INTE passar längre med typ 1cm(och jag tänker inte försöka pressa in är sketasvårt att stänga dragkjedan för de är sån liten dragkedja som är svår att dra över där de har flera lager tyg, jaja svårt å förklara. Hur som helst har man inte haft panik innan så fick man det iaf efter att ha försökt få på sig den där klänningen.


Eftersom jag skulle till maxi och handla fick jag ju kärt köra inom stan och kolla, kändes hopplöst att ens försöka men man vet ju aldrig, något nytt kanske har kommit in? Jag hitta ingen klänningen men hitta ett par snygga vita linnebyxor och en snygg tunika, som jag först tänkte att det ska jag köpa sen å ha till sommaren, men sen tänkte jag att jag lika bra kan ha det på dopet, måste man ha klänning eller kjol på dop? sålänge det ser lite festligt ut iaf?=) Så fick det bli iaf.


Sen va de ju varmt idag(trodde jag) så jag tog på mig trekvarts byxor och kortarmad kofta, tänkte jag skulle ha några ballerinaskor till det idag. Men jag har ju inga ballerinaskor kvar=(( fick slänga alla efter förra sommaren då jag slitet upp de=( hemskt eftersom ALLA ballerina skor detta och förra året är gjorda på sånt sjukt dåligt sätt så de är för korta vid tårna så man ser springan mellan mina tår och det gör att där blir ett tryck av skosömmen precis över tåslutet=(( inte alls skönt.


Till saken, jag vill INTE gå i foppatofflor i stan hur skönt det än är. Jag hade iaf några gamla skitiga sandaler som jag tog på mig, och när jag köpt mina nya snygga kläder kom jag på att de enda fina skor jag har är högklackade vita skor som jag hade på studenten och sen ett par från bröllopet, och de passar inte till kläderna jag köpt, så det fick bli två par nya skor idag me. Så nu har jag handlat upp pengarna från klädkontot, men fick ju snygga kläder och skor för pengarna, och är ju det jag sparat till=)hihi där e nog några kronor till trosor och strumpor i ullared, är ju trotts allt det enda man brukar hitta i klädväg där uppe iaf jag=).


Gud så långt inlägg men kände jag behövde babbla av mig, även om allt e typ helt onödigt invecklat=)


Var som sagt på Maxi sen iaf och köpte lite till Stoffes fest, får passa på så det inte blir så mega mycket nästa vecka, kunde dock bara typ köpa grädde pga utgångsdatum å sånt=)haha


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 19 april 2011 13:30

Idag måste jag handla inför Stoffes 30års fest, så slipper det bli så mycket nästa vecka. Hoppas alla kommer gilla maten, kommer kämpa hårt me det=) Än så länge ser det ut som vi blir 19st, 21st med mig och Stoffe. Frågan är hur mycket mat man ska göra då? Blir de mycket över får folk äta fler ggr=).


Nu får jag nog hoppa in i duschen.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 13 april 2011 23:33

Jag klarade MVG=)) Mitt första MVG resulterat i HÅRT SLIT!!! Har ett MVG sen förut men de var när jag gjorde validering av en kurs, och fick berätta mest, har lättast att få fram mitt budskap med ord ibland, speciellt när jag inte är taggad att läsa. Men denna kursen har jag varit jäkligt taggad och det syns på mitt helt underbara MVG=))


Annars händer inte möd=)


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 8 april 2011 11:55

Ikväll e de praktik, näst sista dagen. Känner verkligen INTE för att jobba, är som en vandrande Zombie just nu. Sitter och lyssnar på The Cranberries låt Zombie=)hehe passar bra nu tycker jag.


Nej man får väl rycka upp sig, duscha och äta så kanske, kanske jag piggnar till en promille.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 8 april 2011 01:09

Allvarligt om den engelskan var rättstavad är jag BÄST=)haha.

Hur som haver, äntligen fått iväg Vg och Mvg uppgifterna vi skulle göra på praktiken. Nu är skolan helt avklarad(har två dagars praktik kvar bara). Och det lutar mkt åt ett MVG så länge de uppgifterna jag lämna nu är lika bra som allt annat jag gjort så ska de nog inte vara några problem=) Och får jag säga det själv var detta det bästa jag skrivit.=) fan vad jag älskar att vara lite snäll mot mig själv och berömma mig själv, har fått för lite av det i mitt liv, både från andra jag mig själv. Trist att alltid höra de man e dålig på och gör dåligt än det som är/blir bra.


När jag gick i skolan för allt från högstadiet till gymnaiset så var jag nöjd bara jag fick G, fick jag IG var jag inte förvånad, fick jag däremot ett VG (vilket hände vid tre tillfällen) blev jag enormt förvånad och tacksam, var aldrig att jag kände fan de var jag värd.

Jag var bara glad jag orka leva för dagen, hade värre bekymmer än om skolan gick bra eller dåligt.


Men sen mitt liv började gå mot det bättre kan jag redovisa följande resultat. Första terminen med lyckade betyg blev det två G. Följande termin blev det ett VG och ett MVG. Terminen efter det blev det två VG och ett G. Sedan har det blivit ytterliggare ett VG och ett G. Och nu är det alltså dax för ännu ett VG eller förhoppningsvis ett MVG=)) Är verkligen stolt över mig själv, inte nog med det har fått jobb på avdelningen jag praktiserat på, pga att mina handledare sagt till chefen att jag passar för jobbet! alltså seriöst hur bra betyg är inte det?

Så sen jag började må bättre har jag läst upp 10 ämnen, varav 6 ämnen som jag hade IG i från gymnasiet. Tyvärr har jag visserligen samtidigt lagt på mig ett IG till, men matte är verkligen inte min starka grej, matte b är sjukt svårt tycker jag. Synd man inte höll igång sin mattetalang man hade på lågstadiet=)haha.


Förutom att jag SKA ha godkänt i matte b så har jag även svenska b och samhälle a kvar att läsa upp. Får se vad jag väljer att läsa i höst, om jag väljer att läsa i höst, känner att jag inte haft ett break på väldigt länge.


Jaja nu blev det sånt långt inlägg igen, men jag e glad och mår bra, deal whit it=) Hmm min dåliga engelska igen=(


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 7 april 2011 22:26

Äntligen=) VI är GRAVIDA=))!!! Som vi har längtat. Tre av fyra lyckad kurer med pergotime(som startar ägglossning) och på tredje lyckade försöket blev de ett litet ägg befruktat och borrade sig in i min livmoder=) Och nu har de växt där i 6veckor och 1dag, vilket innebär att fostret är 8v och 1dag=) Alltså är jag inne i vecka 9 och i månad tre=) Så JÄKLA underbart och så ofattbart.


Bara för att jag har sån problem med mens och ägglossning får ju typ aldrig mens så tänker jag ibland "de va ju själve f*n varför ska mensen alltid jäklas" sen kommer jag på visst ja=)) Jag slipper de hemska nu i 7månader till=) Det är ett enormt plus, jag hatar att ha mens samtidigt har de varit nödvändigt för att bli gravid(eller alltså resultat av lyckad ägglossning).


Denna veckan är knytet inte längre ett embryo utan kallas nu foster=)


Var och fick bild på lill*n förra veckan(enligt läkaren är jag 2dagar efter vad jag tror, därför står det 6+4 på bilden men enligt mig var jag 6+6=) ).

Där var hur som helst ett jätte fint hjärta som slog=) Helt otroligt, äntligen vågar Stoffe tro på att han ska bli PAPPA=)) Jag har ju mått dåligt, me illamående å trötthet så jag har trott på det ett tag;)hehe.


  

Svårt att ta bild på en bild=) Mena den lilla gråa klumpen i den nötformade svarta delen är lilla knytet.


   De vita kryssen är där läkaren mätte storleken på lill*n, h*n mätte då 6,5mm=). Eller hur ser de ut som en hand som sticker ut?;)hehe tycker också de ser ut som han inte mätt från huvudet tycker de ena krysset ser ut att vara på halsen. Om nu h*n ligger som jag tror. Jaja huvudsaken är att h*n mår bra och har ett fungerande hjärta. Och de bästa av allt H*N är ENSAM där inne=)hehe.


Dock såg läkaren en svart fläck till i livmodern som kunde vara fostervatten, men han kunde inte säga det säkert, alltså att där har varit en till men som då inte har klarat sig, eftersom där inte var mkt fostervatten isf. Men kan också vara så att det bara står lite vätska i livmodern, han kunde inte säga säkert. Men det är inget att hänga upp sig på vi har en och det är VÅR bebis. 1år och typ 9månaders kämpande har gett resultat=)


Blev ett långt inlägg men e så glad för att h*n simmade till ägget och håller sig kvar, hoppas att h*n håller sig kvar resterande månader också. Men jag har hoppet uppe=).


Beräknad förlossning är 16november. Dagen min svärmor dog för 5år sedan. Jag tror denna graviditeten har någon betydelse pga det, en underbar människa försvann och en ny kommer till, visst det är ju inte säkert det blir den datumen, men bara att det är uträcknat då ger mig hopp. Tror både Altea och Patrik har ett finger med i spelet, det ger mig iaf sinnesro och känner enorm kärlek när jag tänker så.


När detta inlägg inte är lösenordsskyddat längre är jag förmodligen i vecka 12=)


Kisses and hugs from the pink lily


Ovido - Quiz & Flashcards