thepinklily

Alla inlägg under november 2011

Av Lilja - 26 november 2011 21:11

Just nu dammsuger maken=) så gullig han är, börjar dammsuga en lördagkväll=)hihi

Efter en trevlig stund i Linderöd med middag och tårta så har vi bara tagit det lugnt, Stoffe har sett fotboll och jag har sett lite repriser=)hehe.

Precis ätit resterna från pizzorna igår. Nu ska de dippas lite grönsaker sen i säng, hoppas innerligt jag kan somna ikväll, behöver vara pigg imorgon bitti.



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 26 november 2011 12:43

Idag får vi fira lilla mamma, hon fyller ju år på onsdag och vi vet ju inte riktigt vad vi gör då=(( Så jag vill få henne firad så hon inte känner sig övergiven av mig=)


Tänkte gå på julmarknaden i Linderöd men fan vakna för inte så längesedan så hinner inte för jag tror de slutar 1400=(. Men gosa me mor och far e aldrig fel det heller=)


Bebisen har hållt på som vanligt i magen, man kan tro han ska bli gyminstruktör så mycket som han tränar=) använder mitt skinn som träningsband på fötterna=) Han är så upptagen med sitt tränande att han inte kommer ut fören han ser ut som Vin Diesel i musklerna, han verkar nämnligen inte veta var utvägen från magen finns, men de e väl lite så med muskelknuttar=)) de är inte så intelligenta;)hehe han brås på sin mor med andra ord=)haha


För övrigt kan jag väl säga att jag mår lite bättre idag, alltså lite mindre deppig. Man var lixom inställd på en grej och får höra något annat sånt klarar jag inte av särskilt bra, helt inställd på igångsättning på söndag. Desutom så jävla trött efter dålig nattsömn, de e lixom alla odds mot mig. Men med lite sömn och lite friska tankar så tänker jag INTE acceptera att vänta till tisdag utan lägga fram alla argument jag kan, står på 1177.se att Min BM fråga om jag funderat över förlossningen då sist vi träffa henne och jag har hela tiden haft inställningen att jag funderar inte på hur den ska bli, vad jag vill ha för smärtlindring osv, för man vet aldrig hur det blir och blir det inte som jag tänkt så kommer jag bli skitbesviken. Men när man lovar mig igångsättning en datum, ska fan inte nån annan komma och säga jag ska vänta, no chans in hell. Är igångsättning så dåligt får de göra snitt direkt, för ut ska vår lilla prins.=)



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 25 november 2011 21:33

Underbart att se Linderöds pärla idag. Amanda Fondell gör en stolt över att komma från de lilla samhället i mitten av skåne=)) Efter allt som hänt idag, psykiskt nerbruten, gravidhormonerna så har mina ögon tårats till hela idol, och Amandas sista framträdande brast det totalt bara grät och grät och när Robin prata om att hans mamma blev sjuk när de var små brast det igen och grät mig igenom hela hans sista låt också. Känner mig minst sagt uttorkad nu.


Gud vad jag älskar dessa två härliga skåningar, de sjunger desutom bättre live än Chris Medina. Jag avgudar Chris Medinas låt men live var det inte särskilt berörande tyvärr(lr som tur är).


Nu ska grönsaker och dipp fram samt lussekatter och chokladpudding=) vild blandning=)hehe men ikväll ska de mysas och tänkas på annat än bebislösheten.



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 25 november 2011 17:38

Inatt var den värsta natten hittills, sov nästan ingenting för jag vakna hela tiden. över 3timmar mitt i natten var jag vaken, så jävla värdelöst. Inte konstigt psyket känns totalt ostabilt när man inte ens får sova och jaaaaa jag vet sömnen blir störd när man får barn men sömnen har varit störd flera veckor nu och det har inte gjort så mycket, men när jag bara får sova 2timmar TOTALT en hel natt då vill man fan bara skjuta sig allvarligt talat!!


Imorse var vi iaf på sånt där jäkla ställningstagande om igångsättning, en BM och en läkare jag inte kände jag kunde prata med=( fick inte fram hur jobbigt jag hade det, inte för att det så noga frågades om det heller. Fick ligga med CTG i typ 40min sen ultraljud för att kolla moderkaka,navelsträng och fostervatten i typ 10min sen var de klart. Ingen undersökning av livmodertappen, ingen tanke på hinnsvepning(vilket jag glömde fråga). Märkligt det är så stor skillnad i landet.

Visst jag e mesig jag vågar inte säga ifrån hur jag verkligen mår, men när man blir avsnäst när man börjar säga det är jobbigt så vågar jag aldrig säga ifrån=(


Inte nog med att vi ska vänta till söndag, det är inte säkert de vill sätta igång det då heller utan det blir nytt ställningstagande ser allt bra ut blir det att vänta till tisdag, ALDRIG I HELVETE!! Min BM på MVC sa att det skulle bli igångsättning på söndagen om allt såg bra ut idag, varför säger man olika saker??


Jag känner mig totalt ensam i detta, alltså känner inte jag kan prata med nån inom vården, haft 5olika barnmorskor på MVC så känner inte jag har nån direkt bra kontakt där. Blir det inte igångsättning på söndag kan de lika bra skita i det för jag orkar inte mer.


Eftermiddagen har bestått i massa gråt och förtvivlan, lyckades sova några timmar iaf men mitt huvud består av en degig massa, vet inte vad jag ska känna, tycka eller göra snart. Jag är bara ledsen och likgiltlig om vartannat just nu.


Sen argumentet läkaren idag hade med att det är bäst för bebisen att inte sättas igång. Märkligt då att en tjej jag har på en mammatråd jag skriver i blev igångsatt i vecka 37!! pga hur HON mådde inte för barnets skulle utan för att hon hade så jävla ont.



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 24 november 2011 22:00

Fick ju tummarna ur röven och puttsade klart fönsterna på ovanvåningen och fick upp julgardinerna och julbelysningen även där. Inte nog med det, vi har haft en sketa ful garderob som varit anpassad till ena sovrummet genom att de sågat av halva toppen på garderoben och gjort en skit ful lösning på det sneda problemet. Hatat denna garderoben sen vi flytta in och den har stått i lillemans rum. NU äntligen är den ute, jag och Stoffe hjälptes åt att slänga ut åbäket, bara en tur till tippen i vår eller nått så man slipper se det också, lite snö så smälter den in fint där ute=)haha.


Kan säga att trotts jag burit relativt tung garderob(ett helvete att få nerför trappan) så har de inte hjälpt ett skit att starta förlossningen bara gjort mig trött och ont som jag brukar få vid ansträngning. Nu är jag iaf nöjd med lillens rum=) änsålänge, kommer säkert på något jag vill ändra=)haha



NU är det dags att plocka ihop kläder till imorgon.



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 24 november 2011 21:55

Oavsett när lilleman kommer, om han får för sig att komma själv eller om vi får tvinga ut han=) så blir det ju inte fler arbetsdagar för Stoffe innan förlossning=) känns så underbart, ska få ha min man hos mig i tre veckor. Tre underbara veckor där vi ska njuta och mysa med vår lille son. Nu är det ju bara han som fattas. Vi är båda spända inför morgondagen, hur undersökningarna kommer vara, vad vi kommer få veta, är jag öppen något? blir det igångsättning imorgon eller på söndag. Många frågor nu=)) Kommer vara svårt att sova inatt. Är det svårt att sova natten till sin födelsedag så är det inte konstigt om man har svårt att sova inatt=)hehe.


Dags att krypa till kojs snart ska bara plocka fram kläder till imorgon=)



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 24 november 2011 15:54

Imorgon är det äntligen dags att träffa läkare och barnmorska osv och kolla hur allt är där inne i magen=) hoppas jag öppnat mig något även om jag inte märkt det=) hoppas för lillemans skull att han mår bra så förlossningen startas på söndag, annars blir de start imorgon.


Nu ska jag ta tag i saken och puttsa fönsterna där uppe, undvikit det länge nog nu=(( Älsklingen kom tidigare hem från jobbet för vi ska orka fixa fint här innan lilleman anländer=))



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 23 november 2011 21:34

Vid 21tiden kom Stoffe ner med fönsterhandtaget i näven, det hade gått helt av så sjukt, kunde inte hålla mig från skratt för de såg så roligt ut=)haha trodde inte handtag kunde gå sönder, ser ut som man knäckt det på mitten typ. Men det fönstret är så jäkla svårt att stänga så man måste alltid slå igen det, så det har ju blivit väldig påfrestning på handtaget.


Menmen påhittig som jag är tog jag handtaget från fönstret i badrummet och satte det på fönstret i sovrummet istället. Så nu kan vi inte öppna i badrummet=)hehe men det gör vi inte så ofta ändå, får gå till föreningen och se om de vet var handtagen är köpta så vi kan hitta ett likadant, det till badrummet var inte likadant men funka ändå. Iof nu i efterhand kom jag på att jag borde ta handtaget från bebbens rum som är exakt likadant istället eftersom de fönstret inte lär öppnas i de närmsta, men de e bara två skruvar så inget svårt att ändra.


För övrigt BF+12 idag, lilleman sparkar i skrivande stund, så mysigt=) Gick lite ute idag och fick sjukt ont i ryggen direkt=(( jätte jobbigt vill bara bli normal i kroppen igen.



Kisses and hugs from the pink lily

Ovido - Quiz & Flashcards