thepinklily

Alla inlägg under december 2012

Av Lilja - 31 december 2012 21:53

Jag tänker inte ge några nyårslöften men jag tänker försöka en del grejer.

*bli en bättre mamma
*bli en bättre fru
*bli bättre på att hålla ordning och städa
*sluta äta godis
*träna/röra på mig mer

De va väl allt.:) Gott Nytt År Allesammans?

Av Lilja - 30 december 2012 11:25

Har lekt lite med photoshop vi fick i julklapp. Resultatet blev headern här inne:) ska leka lite till innan jag är nöjd.

Julen var härlig med stora familjen(-gotlänningarna:((( ). River fick paket som tusan:) 24st på julafton och 4st dagen efter. Tur han inte förstår än, så mkt får han inte skämmas bort;)) men de var bord och pallar till hans rum, sånt som han hade fått vilket fall så då kan han lika bra få det i julklapp:)

Imorgon blir det nyår med Linn, Johannes, Paula, Oliver, Lecille, Chris, River och två till jag inte kan namnet på:)) ska bli jäkligt skoj. Jag ska laga oxfilé till huvudrätt;)) sen förrätt och efterrätt oxå såklart, är ju nyår då ska det vara 3-rätters;)

Av Lilja - 21 december 2012 12:37

Satt in ny header nu till jul och allt=)) Gjorde den för ett tag sedan, inga nyare bilder på River men men=) de får komma sen=)


River har varit sjuk sen i lördes=( feber,snorig,hostar emellanåt. Inte lätt att vara liten och sjuk. Trodde febern var borta(36,9 i morse) men han känns varm igen=(.


Var ju hos doktorn med honom i onsdes och det var inget fel han kunde hitta. Jag tyckte egentligen inte de behövdes gå till doktorn eftersom han trotts allt äter och dricker lite men tydligen ska man det om barn haft feber mer än 3-4dagar.

Ipren får han typ en gång om dagen om det är så att han inte vill äta/dricka alls, annars låter vi kroppen bygga ett starkt försvar genom att inte ta bort febern hela tiden.=) Blir mycket kel här kan jag lova, mysigt värre.



Av Lilja - 16 december 2012 22:56

Många är upprörda om det nya att Disney plockat bort tre dockor från ett klipp ur Kalle Ankas Jul. Jag tycker absolut inte någon ska bli diskriminerad. Men jag fattar inte riktigt, på vilket sett är den mörka dockan sterotypisk? Den säger mama och hoppar upp och sätter sig på OK-stämpeln. Är det en nidbild av människor med mörk hud att de skulle ta kommandot över sitt liv och sätta en stämpel att de är ok på sig själva?


Jag fattar verkligen ingenting!! Är jag bara trög eller? Hade tomten slängt bort dockan och sagt -det är fel färg, ska vara vit/skär så hade jag förstått! Och tyckt det var hemskt.


Sen den judiska mannen som dansar. Ehh hur många vet att det ska vara en jude? För mig har det varit en dansande leksak i mängden! Och är det en dans som judar nu gör(jag vet faktiskt inte) så förstår jag inte felet i att visa det? Det är ju inte något hemskt han gör. Många människor dansar.


Egentligen bryr jag mig inte om att saker tas bort, kommer säkerligen inte ens tänka på det ändå. Men i en tid där jag trodde att vi blev mer och mer toleranta och accepterande(för runt 10år sedan iaf, kanske bara jag som tyckte det iof) så kommer nu smäll på smäll om censur och borttagning. Kinapuffar, dockor, Tintin m.m detta gör ju bara en sak! Människor blir bara mer och mer hatiska och raskritiska! Jag trodde att denna censur var till för att motverka rasism och mobbing osv men den har ju totalt motsatt effekt!! Kanske det som är meningen egentligen? Men man gömmer sig bakom att man vill ta bort folks fördommar. För ingen kan väl på allvar tro att detta ska minska utanförskap och fördommar??!!


Det som är mest sjuk är att förmodligen inte ens är de "utsatta" själva som vill få dessa grejer bortplockade. Tror inte många mörkhyade, judar eller kineser har tänkt så mycket på allt som nu ska plockas bort. I debatten är det ju mest "vita" som sitter och säger hur hemskt det är osv osv.


Ni som kommer på dessa censur och förbud ni måste ju vara Sverigedemokrater! För ni lockar ju väljare som tusan!


Tack för mig

Av Lilja - 9 december 2012 20:57

Surprise! Det är oväder i Skåne. Som vanligt alltså när det är vinter;))

Idag har vi varit och sett kristianstadsflickornas uppvisning i sporthallen. Ellen verka överlycklig:) många duktiga små tjejer och lite äldre tjejer som inte fullt tajma varann men jag hade inte gjort set bättre:)hehe

River var jätteduktig. Lite små klagomål emellanåt men inte så farligt, sen somna han mitt i allt:) vårt lilla hjärta.

Resan hem var inte så rolig, sjukt obehagligt att köra i sånt här väder, motorvägen var inte fin. Körde i 40 och blev omkörd av folk som körde typ 43km så jävla lönt att köra om??!!!! Asholes!! Jag e inte rädd så att köra självbi vädret är bara rädd för alla idioter som inte kan HÅLLA AVSTÅND!! Och som ska köra om helt i onödan. Förstår om de hade kört 60km och jag 40 men när de skiljer högst några km fattar jag ingenting!!

Vi har myst till det ikväll med lussekatter, pepparkakor och glögg:))

Bilder från uppvisningen

Ovido - Quiz & Flashcards