thepinklily

Alla inlägg under mars 2010

Av Lilja - 28 mars 2010 23:26

Idag har svärfar åkt hem, han kom igår och sov över. Mycket trevligt=) igår åt vi raclette och såg änglar och demoner, som jag köpte till Kristoffer=)hihi.


Sen så idag har jag varit med Linn, Fia och Fias kompis Katarina hos en Mary Kay konsult och fått prova på hudvårdsprodukter=) Mycket trevligt måste jag säga, helt underbara produkter man ville bara ha allihop=) Men de e dyrt så det blev "bara" en ansiktsscrup(typ) och en ansiktskräm. 525kr är som hittat=) Skulle jag köpte allt jag ville ha hade det gått på nästan 2000kr.


Men trevlig var det och len blev man av alla produkter. Underbart.


Nu ska jag gå och tvätta fejjan med de nyinköpta grejerna sen krypa ner till karln.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 27 mars 2010 22:57


...bilder.

Kommer lägga in lite bilder efterhand, jag börjar med vårt sovrum som är nästan det enda rummet som är helt klart=) bortsett från att vi ska ha blommor och tavlor.


Välkommen in.

Mina älskade ljuslyktor.

  

Spottar i taket, jättemysigt att ha dom på lägsta ljuset=).

  Kristoffers sida av sängen.   Min sida av sängen, älskar våra nya sängbord=)=)   Älskar vårt sovrum, är så mysigt=) och mysigare ska det bli.  

  

Det var alla bilder för denna gången=)

Kommer försöka lägga in varje dag, men blir lite svårt.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 27 mars 2010 00:23

Nej kan inte komma på någon rubrik=)hehe.

Idag har jag varit på praktiken 3timmar=) Sen så tog jag de mest lugnt här hemma, åt lite å sånt. Sen hämta jag älsklingen och vi körde till systemet och handla lite, sen till EKo=)) Ska Kristoffer få sitt roliga måste jag få mitt=)hihi. Där köpte vi en sopborste med såna hårda borst, har en massa mossa på plattorna här ute, mossan kommer från taket så det sitter inte hårt men något som en mjuk sopborste inte klarat iaf.

Sen köpte vi en påse vårlöks fröer=) Sen va de väl inte mycket mer, hmm jo påskmust, apotekarens, kostade bara 5kr flaskan+pant. asbilligt.=)


Sen nu ikväll har vi packat upp mer, vikit tvätt, tvättat mer tvätt=) Sen har jag fixat i köksskåpen, fan vet inte hur jag vill ha det alltså=) Och nu ser där helt tomt ut i skåpen, blivit att man mest bara slängt in grejerna för att bli av med kartongerna, och nu när man ställer allt i ordning så har vi helt plötsligt hur mycket plats som helst, men var inte oroliga jag kan nog fylla tomrummen=)haha


Nej nu kallar sängen, natti natti.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 25 mars 2010 22:29

Jadå nu har vi fått internet, eller ja vi fick det i tisdes men jag har haft så mycket att göra därför jag inte uppdaterat tidigare.

Nu bor vi i vårt älskade hus, lägenheten är lämnad, så jävla skönt alltså.

Men ännu ser här ut som kriget, haha. Tar sån tid att komma i ordning.


Har hänt en del sen sist, inte minst att vi nu lämnat lägenheten, utan jag har även börjat praktisera=) I onsdes förra veckan började jag praktisera på shell macken i Fjälkinge=) Trivs jätte bra, all personal är så go och arbetet är roligt=)


Ja och mer som hänt, hmm jag har gett blod för fjärde gången, i tisdes. Och det gick ja själva blodgivandet gick bra, men efteråt är en helt annan femma, jag skyndade till biologin jag skulle ha efteråt, där vi skulle disikera torsk. (eller hur det stavas). Och där höll jag på att tuppa av, blev yr och illamående och fick lämna klassrummet, försökte gå in några ggr men de gick inte=( Lågt blodvärde förmodligen, aldrig haft så lågt som jag hade i tisdes. Och fick en liten avhyvling för att jag inte sköter mina järntabletter som man ska ta efter blodgivningen och typ 2v framåt eller nått. Och ska jag vara ärlig har jag inte tagit någon än. Dumt av mig men fan jag klarar inte tabletter, och dom är inte små direkt.


Nej nu ska jag sussa hörs mer imorgon, hoppas jag=)


Och visst ja en sak till=) Ja Malin och andra som kanske undrar, vi ska gifta oss=) Jag får kanske börja blogga om bröllopsplanera när dom kommer igång ordentligt. Kan iaf säga att präst och kyrka är bokad, och klänningen köpt och då tallrikarna vi köpt på ekohallen=)


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 14 mars 2010 16:01

för en liten stund iaf=)

sitter i lägenheten och kollat mail m.m

Kristoffer har varit duktig och sprungit ner till bilen med en massa grejer.

Man tycker man tömmer och tömmer men ändå är här massa kvar ser de ut som, me väl för att grejerna ligger utspritt som de ser mycket ut=)hehe, men någon gång blir vi väl och de måste bli snart tycker jag. vi har ju lägenheten till 1april om vi inte lämnar tidigare.


Vi var på eko idag och köpte de första till bröllopet=) Man får passa på när man hittar något fint på rean, blev tallrikar=)


Nej nu får vi snart köra hemåt, ha de bra alla.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 8 mars 2010 16:54

Ja jag tänkte bara skriva liter snabbt. Denna datorn är helt cp så man kan inte göra mycket avancerat. Vi använder min bärbara i lägenheten eftersom vi inte har internet i huset på 4-6veckor dryyyygt. Och denna datorn har jag inte använt på snart 1år haha så den e helt sönder av virus så grymt seg och blir så jädrans varm och jaja men strunt samma nu=).


Det går frammåt i huset, vi var på ikea i lördes och köpte en jävla massa möbler=) Vi har 5stolar och tvbänk kvar att montera, sen ska alla lådor tömmas och ställas i vissa av möblerna så än har vi mycket att göra. Men det är roligt på ett sätt=) Man ser hur fint det blir.

Lampor har vi dåligt av änsålänge, svårt när man har lite kvar i lägenheten lyckas alltid vara något som man behöver, som tec grytvantar=)


Nej nu kommer snart Kristoffer så ska vi köra HEM=) till vårt hus.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 3 mars 2010 16:59

Ja nu bor vi i huset=) underbart.

I Måndes flytta vi i princip allt. Det enda som är kvar i möbelväg är en serveringsvagn, ett litet bord och en hylla med flätade lådor i badrummet, inga tunga grejer, sen har vi lite annat småskit kvar=) Men det mesta är bort.

Vi körde fullt släp tre ggr.


Jag älskar verkligen huset, men man måste väl få ha lite synpunkter iaf?

Här är mina.


*Usel städning, toastolarna va svarta i botten, jag har låtit medel ligga i under natten men ännu är inte allt borta, förstår inte hur man kunnat leva med det sjäkv, för att det ska bli så svart måste man ha låtit toastolen vara ostädad lääänge.

*Fönsterna är dåligt puttsade(eller inte puttsade alls vad vet jag).

*Köksluckorna va inte rengjorda ordentligt, va märke efter någon vätska som runnit, samma i något skåp.

*Stod två garderober i hallen som stank rök!! så dom slängde vi ut igår.

*Toastolen på bottenplan är inte fastskruvad ordentligt i golvet, och toalocket är helt cp.


Har nog lite mer anmärkningar som jag inte kommer på nu. Eller jo torktummlaren är kass. Man startar den på att det ska bli extra torrt, då kör den 20min sen piper den att programmet är färdigt, samtidigt som kondenserknappen blinkar(fast att där bara är 2droppar vatten i konderserbehållaren).

Jag har svårt att tro att extra torrt bara är ett 20min program? och jag måste ta ut och rysta kondensern för att starta tummlaren igen. Och tro mig kläderna är inte ens halvtorra när de kört 20min.

Igår tvätta jag ett sånt badrasskydd man har om hela sängen, den torktumla jag SEX omgångar!! innna det var torrt, SEX omgångar det är ju 2timmar!!! Så extra torrt på 20min då kan man väl knappt ens ha ett par trosor ensamma i torktummlaren.


Detta med torktummlaren och att toastolen sitter löst ska jag prata med föreningen om. Resten får jag helt enkelt städa själv.

Jag är alldeles för snäl, man ska ju klaga på städningen, men ja jag har inte hjärta till att gnälla.


Det är med garderoberna gör mig riktigt förbannad iaf, när förra ägarna flytta in stod där två garderober som var förstörda av kattpiss, så dom slängde dom. Sen har jag för mig att hon sa att dom var tvungen att KÖPA två nya eftersom det hör till lägenheten.

Men Kristoffer har för sig att mannen i huset som jobbar på ABK hade tagit dom eftersom dom skulle slängas.

Jävligt dålig stil. Och så måste ju vara fallet för jag tror inte att helt nya ikea garderober luktar inbegad RÖK!!!! Desutom så dom lite halvskruttiga ut på ett par ställen. Och dom ville inte ha kattpiss garderober tror dom vi vill ha rökgarderober. Vi måste skyffla bort dom nu och när vi flyttar köpa nya och ställa in för jag ställer fan inte in såna äckliga garderober till en köpare om vi ska sälja. Dålig stil, väldigt dålig stil.


Kontentan av detta är ju att man emellanåt känner rökdoft i huset=(( Hoppas det försvinner med tiden för jag hatar röklukt, är de värsta jag vet, trotts att jag rökt själv!.


Nej nu kommer snart Kristoffer,(jag sitter i lägenheten och skriver vi har ju internet tills 1april här) och då ska vi ta med oss lite och köra hem. Och jag ska fortsätta skura de där jävla äckliga toaletterna, var gång jag skrubbar och skurar kommer det en stark äcklig skitdoft!


Trotts allt detta så älskar jag vårt hus!! Och trivs, trotts att inget är på sin plats än=)


Kisses and hugs from the pink lily

Ovido - Quiz & Flashcards