thepinklily

Alla inlägg under mars 2011

Av Lilja - 31 mars 2011 13:27

Denna natten var verkligen en natt från helvetet. FY FAN alltså!!. Började vid tre inatt mådde sjuuuukt illa aldrig varit med om värre, sen kom de magonda, så jävla ont i magen så jag trodde att nu dör jag, all smärta gjorde att de blev tryck i bröstet så de var svårt att andas ordentligt. Nej jag tycker inte jag är särskilt pipig, men detta va fan de jävligaste jag varit med om, och de sluta för fan aldrig!!

De senaste två nätterna när jag jobbat natt har jag också fått ont i magen, första natten var värst. Och vid alla tre nätterna har de startat runt 3tiden på natten. What the hell is going on??!! Och ja visst jag tycker inte man ska pipa och sen inte gå till läkaren, men vafan tjänar de till? de enda de kommer ge en är på sin höjd ngt smärtstillande eller annat skit. Undersöka lär de ju inte göra särskilt noga. Så nej jag avvaktar, visst blir de inte bättre så får jag ju söka men inte än.


Stackars Kristoffer blev jätte orolig å jag förstår honom, för jag var livrädd. Vred och vände hela tiden men inget läge kändes bättre. Nej tack inte fler såna här nätter.


Jag tror om jag nu får ställa liten diagnos på mig själv att jag är så jävla in i bombens stressad så jag inte vet var jag ska ta vägen, jag äter asdåligt eftersom det är natt, dag, kvälls jobb om vartannat, jag är aldrig ledig för när jag väl är "ledig" så stressar jag bara över allt jag MÅSTE hinna i skolan. Jag har ätit vid ett tillfälle under mer än ett dygn nu och det var mackor igår kväll. Jag har inte tarmvred. Tror jag har en totalt utstressad mage som inte börjar göra ont försen kroppen hade velat vila men inte får det, kanske.


Jaja nu har jag gnällt klart, nu är äntligen magen hyffsad, inget illamående men är ashungrig.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 31 mars 2011 02:05

Funderar mycket på det. Innan jag träffa min älsklade Kristoffer trodde jag aldrig jag skulle träffa nån, att de inte fanns nån som ville eller kunde älska mig. Men nu känner jag mig så otroligt älskad att de nog inte är möjligt att bli älskad mer än jag blir. Det är en underbar känsla, samtidigt så vill man att ens make ska känna sig lika älskad av mig, det hoppas jag han gör.


Ett jätte gulligt exempel är i morse när jag kom hem efter att ha jobbat natt och skulle gå å lägga mig. Då var en av mina kuddar borta, den låg under täcket på makens sida. Detta har hänt varje gång jag varit borta på sent på kvällarna eller jobbat natt. Kristoffer säger att han saknar mig så mycket och har svårt att sova när jag inte är hemma så han kramar om min kudde när han ska sova=)) Så fruktansvärt gulligt=) Det som är så härligt att känna den känslan, att jag e behövd och älskad. Sen i och med att han kramar min kudde så får kudden hans doft, så när jag lägger mig på kudden så känner jag hans trygga doft och då kan jag somna gott=)


På tal om sömn, maken och doft, måste lägga mig nu=) Svårt att lägga sig i tid när man jobbat natt och inte somna försen 10tiden och gick upp runt 19tiden. Men det är skola tidigt imorgon hujedamej.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 30 mars 2011 23:53

Imorgon är sista dagen att lämna in allt i skolan, sen e de klart, inget mer att lämna in, så J*VLA skönt!! Fan hållt på att stressa ihjäl mig, är nästan klar med det nu, ska bara renskrivas, denna stress med praktik och skola har nästan tagit död på mig=(( men jag har kämpat och hållit mig ovan vattenytan och snart är det slut. Kan man bara släppa skolan så kan man koncentrera sig och njuta av praktiken mer.


Så nu ska jag renskriva allt, hoppas verkligen det blir MVG nu.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 28 mars 2011 00:14

Då var det bara två veckor kvar, denna veckan har varit rätt seg, jag saknar NEO å alla bebisar, samtidigt som det varit roligt att få träffa lite större barn=)


Imorgon ska jag jobba natt, så behöver sova på dagen, men viceordförande kommer imorgon och fixar ventilatonssystemet å fläkt, så jag kommer väl vara död på natten, sen sa han de tog ca 3dagar, så kommer inte få sova mkt efter jobbet, och ska jobba två nätter på rad.

Men bara de förbannad köket blir klart så får jag väl vara nöjd.

Husets ventilationssystem går ju genom fläkten som det är idag, var gång man lagar mat så OSAR DET i sovrummet, så jävla äckligt, spec när man e proppmätt. Så nu ska de bli hål ut till nya fläkten och ventilationssystemet ska gå för sig själv.


Trött e jag som bara den, hela natten på praktiken imorgon måste jag göra klart uppgifterna vi har att göra under praktiken, det ska vara klart till torsdag, måste även läsa ut en bok och skriva om den(den är tunn och jag har läst halva, men minns iof inget av de jag läst var ju två veckor sen). Samtidigt har jag tre möten innan torsdag, överlever jag denna veckan överlever jag allt måste jag säga. På tisdag kväll kommer läraren till praktiken, hoppas mina handledare tycker jag skött mig=)hihi, men de har inte klagat så de tror jag nog, eftersom de sa till chefen att jag ville ha jobb på neo(vilket jag sagt), så tyder de ju på att de är rätt nöjda med mig, eller?=))


Nej nu ska jag ta å kramas med sängen lite, kanske pussa på karln, men han blir så sur när jag väcker honom=(.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 22 mars 2011 00:31

Är inne på fjärde veckan med praktik nu. Denna veckan ska jag vara på barnkliniken och barnakuten. Ska bli spännande, men e samtidigt skit nervös, är alltid så nervös när de är något nytt. Kommer kännas svårt att vara ifrån bebisarna, men samtidigt roligt att lära och se nytt=)

Denna veckan är det tre pass känns lagom, synd bara att ingen ledighet infaller efter varann, utan ledig typ varannan dag. När jag e ledig e jag så trött så jag inte orkar göra något=(, älskar praktiken men ska bli skönt när det är klart så jag hinner och orkar koncentrera mig på köket och stundande 30års fest.


Nej nu får jag gå å lägga mig praktiken imorgon.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 16 mars 2011 23:17

Jag e nog världens lyckligaste just nu, lr jag borde iaf vara det men e så mkt nu så jag hinner inte njuta och känna efter riktigt.Jobbar och går i skolan, köket måste bli färdigt, presenter måste köpas, fläkt måste köpas. Är glad när de finns tid över att andas, vilket det bara finns på nätterna, så jag sover väldigt dåligt, drömmer tydligen massa mardrömmar igen.Men jag har världens underbaraste man, jag har fått världens roligaste sommarjobb så vara lycklig o njuta borde jag göra, men det hinns inte.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 15 mars 2011 23:05

Yes jag har fått sommarjobb=) UNDERBART!!=))

Ska bli så himla roligt.


Pappa blev opererad idag, vad jag fått höra så verkar de gått bra, han ligger på uppvaket inatt. Man e ju rätt groggy när man opererats så vet inte om han minns vad han sagt till mamma=)hehe


Har jobbat ikväll å nu tänkte jag se en skräckis. Rose Red=)hehe


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 15 mars 2011 11:58

Det tar på krafterna att vara uppe till 04,00 på natten, men så e de när man inte kan sova. Att "vila" hjälper inte på mig. Menmen jag e uppe och färdigduschad=)) Längtar till jobbet ikväll, love it, sen möte också i em spännande värre=)


Tänkte bara skriva oxå att de som anmält sig till Stoffes 30års fest är: Mamma & pappa, Per, Pia & Ola & Ellen & Oskar, Linn, Farmor, Fredrik, Per-Olof & Lena, Mattias & Ljiljana & Victor. Vet inte om Thomas anmält sig riktigt än. Kanske glömt någon men tror inte det.


Nä om man skulle klä på sig kanske?


Kisses and hugs from the pink lily.

Ovido - Quiz & Flashcards