thepinklily

Alla inlägg under juni 2011

Av Lilja - 22 juni 2011 16:01

Skrev i förra inlägget att jag skulle lägga ut bilder på lite av det vi köpt till lilleman. Får ta lite i taget=) för vi har rätt mkt.


                         


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 17 juni 2011 14:43

Sitter och letar upp vad det är för ostar man ska undvika under graviditeten(har svårt att minnas alla), så såg jag att det stod om rökning/snusning under graviditeten och blev nyfiken, har några ggr under graviditeten varit sjukt sugen på en ciggarett, slutade ju på nyårsdagen men e ju inte så längesen och suget kommer ibland. Men nu hitta jag alla negativa effekter svart på vitt, ska se till å läsa varje gång jag blir sugen på en ciggarett. Man förtränger/glömmer så lätt.

Sen en sak jag inte visste(jag e kanske efter) att vattenpipsrökning oxå är farligt om inte farligare än ciggaretter. Inte för jag röker vattenpipa=) men hade en för några år sen.


http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Livsstilsfrågor/Tobak/


Där stod om tobak vid graviditet.


Nej nu ska jag leta upp vilka ostar man inte bör äta=)haha sen duschen.


Kisses and hugs from the pink lily







Av Lilja - 17 juni 2011 14:05

Idag har jag gått 19fulla veckor. Gud så fort tiden går=)) Imorgon in i vecka 20 alltså, snart halva tiden avklarad. På torsdag ska vi få se vår son igen, längtar=)) Sen får vi inte höra honom på 4v=( då det är tid för barnmorskebesök i vecka 24. Vi kallar gossen för något nu med, får se om han får heta det sen=) vi har inte helt bestämt oss, men känns roligare att prata om honom med namn istället för bara "bebisen","knytet","knoddas" eller annat=)

Håller nu på att fixa i lillens rum, ska ha bort en garderob där ifrån in till vårt sovrum, han må ha en del grejer redan=) men han behöver inte alla husets garderober=)


För övrigt är allt bra me mig, längtar till jobbet på onsdag, nog mest för då e jag närmare ultraljudet=)hehe, men ska försöka njuta av min ledighet och få lite gjort.

Tänkte ta foto på lite av det vi köpt hittills till lillen, får me det i nästa inlägg.


Nu ska jag fortsätta sortera och flytta runt.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 9 juni 2011 23:29

Äntligen!!=)) idag har vi varit och tittat på vår lille son. Var rätt tydligt en pojke kunde både jag, Stoffe och barnmorskan se, snoppen var rätt stor(tyckte jag) och pungen syntes. Typ ingen tveckan om könet där inte=)


Som jag visste är jag inte 18fulla veckor gången så barnmorskan kunde inte se hjärtat ordentligt utan vi ska göra ett nytt ultraljud om 2v när gossen växt till sig lite.


Enligt mig så är han beräknad 16/11, enligt första ultraljudet vi gjorde i vecka 7 beräknades han till den 18/11 och nu är han beräknad till den 11/11=)) Alltså har han vuxit på fint=) Såg tydligt hans hjärna och hans fina ryggrad, verkligen en stolt fostermamma(han är ju ännu bara ett foster);)hihi.


Fem bilder fick vi med oss hem denna gången ingen på lille snoppen dock=)hihi borde vi bett om, hehe.



Ansiktet från sidan=)

  Lille fosingen.   Ansiktet från sidan med en liten vink=)   Knoddas kollar in oss=)hehe   En sidobild till=)  

För övrigt har jag jobbat min tredje bredvid gång idag, känns så himla bra, varit asnervös sen praktiken men alla är verkligen helt underbara på Neonatal, får beröm varje dag vilket känns jätteskönt. Älskar verkligen mitt jobb=) Sen att jobba med bebisar de kan ju knappast bli dåligt=)


Kisses and hugs from the pink lily

Ovido - Quiz & Flashcards