thepinklily

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lilja - 31 oktober 2011 20:36

Tagit de lugnt idag, varit jättetrött och haft väldigt ont i magen emellanåt. Men satt upp lite tavlor iaf som vi drygat på lääänge nu=)hehe trotts de bara tog 10min. När maken kom hem fick jag lite energi och puttsade fönsterna i matsalen på insidan och hängde upp julgardinerna där(vi har varit utan gardiner sen förra julen, inte blivit klar att hänga upp de vanliga, haha). Sen tagit bort extra skivorna i matbordet, behöver inte vara plats för 12pers när vi är 2=). Så trotts att jag vilat och inte gjort mycket idag så har jag gjort sånt som iaf fått stor skillnad=) Mycket mysigare i matsalen nu med de fina röda gardinerna och tavlor=)


Nu ska jag lägga mig hos maken i soffan igen=)



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 30 oktober 2011 17:34

Köpte gipsbindor på panduro för några veckor sen, nu äntligen kände vi att vi hade tid att göra en avgjutning av magen=) Lite kladdigt, lite blött men roligt=). Blev bara ett lager, jobbigt att stå upp länge sen hade jag inte klippt upp fler remsor=) Så nu ligger magen på tork så ska jag förstärka den i veckan=)


Här kommer lite bilder=)

 



Får ta med en bild där man ser mig=) Så bli maken glad.


   


Nu ligger magen på tork på en kudde på golvet=) Blev lite konstigt vid brösten, hade plastfolie runt kroppen under gipset för de inte skulle fastna i alla småhår jag har på magen=)haha hört en del som inte haft plast emellan och typ fått rycka loss avgjutningen, kan nog inte vara så skönt snacka om vaxning.

 



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 30 oktober 2011 13:08

Sitter och funderar på vad jag ska ha med till förlossningen. Har sett femtioelva olika listor, den ena värre än den andra. Jag tänker inte flytta till sjukhuset direkt!. Allt till lilleman e typ packat, vet bara inte vad jag ska ha till mig själv, mjukiskläder står det överallt, men jag har inte mycket mjukiskläder som passar mig som gravid. Trosor och bh kanske är en självklarhet, men många tjatar om toapapper, massa ombyte till bebis,pappa och mamma, en jälva massa mat, femton olika amningsgrejer, mjölkuppsamlare, amningsinlägg, bröstvärmare, amningslinne, amningstopp osvosv. Blir helt gråhårig av alla saker.


Räcker det inte med lite ombyte till bebisen, något ombyte till mig, lite mat till mannen? Eller MÅSTE man ha med sig hela bohaget, inneskor tex är det ett måste? Man får väl ha på sig sina vanliga skor, de hade vi när vi var inne på förlossningen i vecka 29 ingen som sa något om det. Blodgruppering och körkort e rätt självklart. Och bilbarnstolen såklart.



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 28 oktober 2011 23:39

Idag är det bara två veckor kvar tills vår lille prins är beräknad=) Dock är jag inställd på att föda den 16Nov så nästan tre veckor kvar enligt mig=) Den 16de är ju datumet som vi fick fram med tanke på mens och ägglossning=)

De senaste helgerna har bestått i massa måsten, inte hela helgerna kanske men mycket av de.

Denna helgen är inget undantag, vi behöver byta till vinterdäck, hjälpa pappa med att packa in pellets och röja skit hos Stoffes mormor. Nästa helg ska det dock BARA vara VI och INGENTING ANNAT!! Inga måsten, inget farande hit och dit, inget jobbande, bara gos och förbereda oss för lille knoddas=).


Här hemma e ju rätt ok nu, visst köket har ju lite lister å skit kvar men herregud jag tror inte bebisen kommer tycka vi e sämre föräldrar för att här inte är tip top när han kommer heller=) Fönsterna kanske inte bli puttsade innan heller men so what? Hans rum är klart så när som på några gamla nallar som ska skänkas bort och bilbarnstolen ska in i bilen och inte stå på hans golv=).

Tvätt vill jag ha klar iaf, men igår tvätta jag 6maskiner och idag har vi tvättat 2 så inte mkt kvar=) (alltså massa nya kläder som ska tvättas separat osv därför de varit så mkt tvätt).


Idag har vi för övrigt även städat undan ute, dragit upp ett av träden vi haft på framsidan(litet träd, halvdött), sen tagit bort gamla blommor osv osv. Stoffe fick ta de mesta, jag stod å ränsa ogräs och fick så sjukt ont i bäckenet=( de känns på allvar att man är gravid nu alltså, bara köra bil börjar bli riktigt jobbigt nu.



Upp i sängen nu är vad som gäller så man inte sover bort hela dagen imorgon.



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 25 oktober 2011 21:37

Har noll fantasi i år vad gäller julklappar=(.

Vi har iaf köpte lite till bebisen, en barbaskön-nalle/kudde, glow-in-dark stjärnor, mjuka byggklossar och har beställt en sån här=) Drake med 60bollar=) Så söt. Klart inget lilleman kommer kunna leka med den närmsta tiden, men något han kommer ha glädje av innan han fyller ett så tänkte de va en bra julklapp redan nu=)  

Beställt från Ellos.se


Sen har jag beställt två julklappar till Stoffe, vet inte om jag ska försöka hitta på något mer, är helt omöjligt att handla till honom=(. Systerbarnen är redan klara. Men sen är det stopp, vill så gärna köpa till alla men har noll fantasti och desutom har vi egentligen inte råd med massa julklappar till alla. Vi ger ju till så många men inte mycket man får tillbaka av eftersom många är barn=)hehe. Får se hur det blir.



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 23 oktober 2011 14:20

Denna helgen har varit toppen hittills=) I fredes åt jag och älsklingen på China Wall sen såg vi jägarna 2 på bio=) Igår städa vi undan mycket, sån fin make jag har som är snäll och tålmodig och gör mycket här hemma, tvättar och dammsuger minns knappt vad jag själv gjorde igår=)haha Sen körde vi till Löberöd och lämnade lite nya sängkläder, lampor och handdukar till Stoffes mormor. Igår mindes hon oss=)) eller hon kom iaf ihåg vem Stoffe är, och tyckte det hon fick var så fint men inte behövde vi köpa något nytt till henne=)) så gulligt.


Efter Löberöds besöket åkte vi till kyrkan i Hammarlunda och satte en jättefin gravljushållare och tände ljus i den samt la en hjärtformad krans av vitmossa, kottar och annat jag inte kan namnet på. Så älskad och så saknad, önskar verkligen Altea hade fått se sina barnbarn. Men jag tror hon får det ändå från en annan plats.


Linderöd var det resten av kvällen sen, god mat trevlig sällskap, ingen somna av sina alkoholdyningar, men sen stanna vi ju inte jättelänge heller. Ungarna höll fullt ös. Ellen satt bredvid Stoffe i soffan och jag på hans andra sida, då kom Oskar och trängde sig mellan Stoffe och Ellen=)hehe, alla ungar älskar Stoffe, så härligt att se. Anton och Aron var också där, tror jag=) man såg de knappt, finns de dator och wii så ser man de typ bara när de ska ha mat eller godis=) busungar. Axel höll låda som vanligt, skratta, sjoa=)


Vår lilla bebis har varit tramsig i helgen, knappt rört sig, men vet han har såna perioder så blir inte lika orolig längre, huvudsaken att jag känner honom ibland, och när jag trycker på magen märker jag att han flyttar sig iaf=)



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 22 oktober 2011 13:18

Hela min älskade familj är nu samlade i Linderöd, utom jag förståss. Jag och Stoffe har inte åkt hemifrån än, håller på att städa. Fått gjort en hel del jag ville ha gjort denna veckan som jag ville ha gjort innan lilleman kommer=) Idag kom sista skåpluckan upp=)haha de har bara tagit några månader, fan ibland e man verkligen slö, man har alla grejer och de tar 5min ändå drar man ut på det. Bara 4knoppar på 4skåpluckor som ska upp med innan skåpen är totalt färdiga=) Sen bara lister å skit kvar=((.


Innan vi kan umgås med familjen ska vi ner till Löberöd och lämna grejer till Stoffes mormor, ska bli skönt att få lämna så man inte går å tänker på att det måste vi göra=)

Vi ska även lämna krans på Stoffes mammas grav och på min storebrors grav. Nu i oktober är det 21år sedan vår älskade bror gick bort tragiskt och hastigt=( Även om jag inte minns honom så finns han alltid i mitt hjärta och tårarna kommer med jämna mellanrum. I november är det 5år sedan Stoffes fina mamma fick bort=( Henne har jag aldrig träffat men känner ändå enorm sorg efter henne. Min man har ju förlorat sin mamma och våra framtida barn har ju förlorat sin farmor innan de ens fått träffa henne.


Det ska bli så enormt underbart att få gosa med familjen resten av kvällen sen, man vet ju inte hur länge man har nån kvar=( man måste ta vara på varje stund man kan få tillsammans, och trotts gräl som blir ibland veta att man alltid älskar varann.



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 20 oktober 2011 13:28

Ska snart köra till BM. Tänker kräva att de kollar mitt Hb denna gången är minst 8veckor sen sist, och då hade de sänkts ytterliggare. Är det lågt nu så tänker jag be om järntillskott i spruta, jag glömmer de där förbaskade tabletterna hela tiden=( Jag och tabletter är inte vänner.


Igår köpte jag mat till söndagens middag med familjen=) Köpte en back läsk eftersom vi blir en del, sen kom jag på att de kanske inte räcker. Anton och Aron drack ju nästan varsin back på Pias bröllop i sommar=)haha.



Kisses and hugs from the pink lily

Ovido - Quiz & Flashcards