thepinklily

Alla inlägg under juli 2011

Av Lilja - 30 juli 2011 23:25

Ja då är jag inne i graviditetsvecka 26, underbart=) Nu känns de som det inte är långt kvar. 103dagar kvar bara=) var väl typ så länge som de längsta var inne i Big Brother huset?=)hehe för jag har för mig de brukar vara lite mer än de utannonserade 100dagarna.


Jobbat ikväll å ska jobba dag imorgon, mannen får sköta huset=) det gör han så bra så. Alltså dags att sova nu börjar ju 06,45. Har varit lite tufft ikväll har varit väldigt yr och kallsvettig, när jag satt ner var de bra men stod jag länge kändes det som jag skulle svimma, måste vara låga blodvärdet, hörde av en barnmorska att det kan ta en månad innan man märker av järntabletterna=( så jag får försöka hålla modet uppe.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 27 juli 2011 23:32

... av min lille son som sparkar i magen=) längtar så efter honom så jag kan inte säga det tillräckligt många ggr=) Men han ska helst stanna där iaf 13veckor till=) Men sen får han komma när som helst direkt=) Julen är inte långt efter han föds, kommer vara så mysigt, första julen med en liten bebbe=)

Namndiskussion fortsätter vi kan inte riktigt bestämma oss, eller jag e bestämd=) men mannen vill inte riktigt som jag, även om han hela tiden säger namnet jag vill ha och tilltalar bebben med de namnet alltid=) Vi får helt enkelt se.


Idag har vi för övrigt varit i stan, förberett inför resan, köpt reseförpackningar till schampo å tvål osv. Jag har även klippt av typ 10cm eller nått på håret känns sjuukt kort nu, men otroligt skönt, vet bara inte hur jag ska sätta upp det längre nu när jag ska jobba=) e för långt för att inte sätta upp och typ för kort för att få att fastna i en hårsnudd(då mitt hår är helt stört).

Vi köpte även två veckors fiskmat till fiskarna, hoppas hellre de dött tills vi kommit hem, akvariumet ser ut som fan vi har haft annat att göra än rensa skiten, så jag ser hellre det försvinner. Jag gillar akvarium men vill inte göra något me de, vill bara de ska vara fint, sen e de rätt jobbigt att möblera om när man inte kan flytta skiten. Jag e ju sån som vill möblera om rätt ofta=)


Nu blev de ett långt skit trist inlägg men jaja sånt får man leva me.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 15 juli 2011 20:12

Inatt började jag på projektet "tvätta babykläder"=) Höll på till 04,30 sen gav jag upp, blev några maskiner iaf. Ikväll har jag tvättat några till. Är kanske lite tidigt att börja med det nu, men vill få in och ordning i garderober och bebisens rum, vill inte hålla på å stressa med det nära förlossning, vill kunna ta de lugnt i höst(förutom mattekurser jag ska gå). Stoffe är helt salig i babykläderna=) han har nog inte tittat på de så ofta som jag innan;)hehe.


Så idag kunde jag sova länge iaf, så hoppas natten blir tröttfri=), inatt är första natten av tre, sen är det 11dagars ledigt.


Idag blir lilla söta Ellen 4år, de ska vi fira imorgon, som tur är så är kalaset på eftermiddagen så jag kan sova i godan ro först=)


Nu måste jag hoppa in i duschen sen e de jobb som gäller som sagt=)


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 14 juli 2011 22:22

Då har vi kommit ännu en bit i köket, eller rätt stor bit måste jag säga, nu är det mest mindre saker kvar, alla skåp är uppe, tapeten är uppe och kakel är uppe=) (så när som på kakelfogen som får vänta tills nästa vecka). Vet inte vad vi skulle gjort utan mamma och pappa alltså de är våra klippor, de har hjälpt oss så mycket med köket, både i handling och i råd.


Här kommer lite bilder från senaste köksrenoveringarna=)

  Tapeten håller på att sättas upp=)   Slutresultatet=))   Väggen ovanför köksbänken, väggen äntligen färdig gipsad   Kakel håller på att sättas upp.   Färdigkaklar=)) Hade gärna visat hela slutreslutatet men har en massa saker på diskbänken för tillfället=)hehe   Skåpen ovanför kyl och frys på plats, man kan ana tapeten vid sidan om.



Vi har ju även köpt vagn nu till vår lille novembergosse=) Och babysitter(bland annat svårt å hinna med ta bilder på allt som köps=)haha. Men här e bilder på vagn och babysitter iaf.


  Lila Teutonia-2010 års modell.   Väldigt bra med refelxer på sidan=)     Blommigt innermönster i vagnen, limited edition för 2010 om jag förstod rätt.   Babysittern som både kan spela musik, vibrera och andra ljud.   Annan vinkel=)



Så det var lite smått å gott för denna gången=) nästa bilder på köket kommer nog inte försen det är helt klart=)


För övrigt har detta inte varit världens bästa dag, jag har mått jätte illa, haft ont i magen å varit allmänt konstig=( vill inte må dåligt nu ska ju jobba hela helgen.



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 11 juli 2011 15:24

Denna helgen har det hänt mycket. I lördags var mina älskade föräldrar här och än en gång hjälpte oss med köket, vet inte vad vi skulle gjort utan all deras hjälp. Nu är ALLA skåp uppe=)) dock saknas gångjärn till en dörr=(. Sen tapetserade mor å far till oss, blev så jädrans snyggt, bilder på allt kommer sen=)

Även resterande gipsskivor kom upp bakom bänkskivan, nu är det bara kakel som gäller sen e där klart, se om de kan fixas i veckan=).

Tack älskade mamma och pappa för allt ni gjort för oss ni är underbara!.


Senare på lördagkvällen åt vi god middag på Bar-b-ko, maten var fantastiskt god, tyvärr tog den så lång tid bara så min hunger hann försvinna så orka inte äta så mkt=(( Vi tog även en liten sväng på kdagarna=) mys. Allt för att fira att vi i söndes hade varit gifta i 1år=)) Sjukt vad tiden gått fort, men detta året har varit underbart. Bara några veckor kvar att jobba sen drar vi på semester två veckor till Parga, och i november kommer vår efterlängtade lilla son. Livet kan inte kännas bättre.


Denna veckan kommer bli intensiv, jobbar 5nätter, e rätt nervös för det faktiskt. Men jag får göra mitt bästa och se framemot 11dagars ledighet efter veckan. Jag älskar mitt jobb, har verkligen världens underbaraste, men för många jobbdagar under kort period är tufft, inte minst för att jag e väldigt gravidtrött just nu. Men jag har en sån underbar man som stöttar och puschar mig=)


Nu blev det sånt där långt inlägga igen, jag får se till å skriva oftare så de blir lite mindre, bilder på köket kommer nån dag snart.


Kisses and hugs from the pink lily

Ovido - Quiz & Flashcards