thepinklily

Alla inlägg under januari 2013

Av Lilja - 8 januari 2013 08:41

Idag har jag hemstudie-dag som varje tisdag. Tur det för jag har blivit sjuk....igen! Känns som vi varit sjuka från och till en månad nu:((:/ så idag ska jag plugga och vila, imorgon(förutsatt att jag mår bättre) är det skola igen:)) och prov:)

Tisdags förra veckan börja jag med vv, idag var de dags för vägning. -2,2kg är resultatet denna första vecka:) så nu e man taggad och börjar på en ny vecka:)

Av Lilja - 4 januari 2013 17:27















Jag har gått med i VV(viktväktarna). Gjorde det i tisdes. Jag orkar bara inte se ut såhär, har jag aldrig orkat, men klarar inte av att gå ner i vikt. I sommras sluta jag äta godis och gick ner 5-6kg, sen smaka jag godis igen och pang jag var fast igen=( Har har tack gode gud inte gått upp det jag tappa(inte 4 av de iaf).


Så jag gör åter ett försök att gå ner i vikt. Änsålänge tycker jag det är roligt=) Istället för som med LCHF så tänker jag inte på vad jag INTE ska äta utan på vad jag SKA äta. LCHF i all ära men jag klarar mig inte utan pasta, bröd och potatis. Det är ett faktum att tallriksmodellen funkar, och alla ska leva efter den! MEN det innebär inte att sålänge du äter 700g grönsaker på tallriken kan du äta 400g pasta och 300g kött exempelvis.


Jag äter 83g kokt pasta när jag äter pasta, ungefär 100g protein och 200g grönsaker. Det sjuka är att jag BLIR MÄTT!! Hur fan går det ihop? innan åt jag ju MINST dubbelt så mycket pasta säkert tre gånger så mycket, inga grönsaker och mer protein. Hmm där fick jag ju svar på frågan=)haha jag åt inga eller väldigt lite grönsaker och därför kunde jag äta mer pasta. Shit vad enkelt, varför tänker inte "bantare" på det?


Jag bantar inte, jag går ner i vikt genom att ändra på det jag äter och sättet jag äter. Jag äter långsammare, tuggar maten mer och äter mer frukt och grönt. Änsålänge har jag inte slösat några points på godis( iof inte hållt på så länge heller), och jag tänker INTE ge upp halva dagsrasonen av points på 100g chips! eller 1/3 av dagsrasonen på ETT snickers. Ett glas fanta ibland eller lite mörk choklad kan man njuta av nån gång i månaden tycker jag=) Det ger inte så många points sålänge man inte äter hur mycket som helst. En och annan lakrits är heller inte fel.


Något som vv kör med är att så kallat "sockerfritt" är fritt från points. Det är riktigt sjukt. Jaja det innehåller kanske inga kalorier direkt MEN vill man dricka cancer så varsågod. Att man kan äta/dricka söta saker och gå ner i vikt låter för bra för att vara sant och det är det. LIGHT-produkter borde förbjudas och därmed basta. Konstgjort skit är inget man ska trycka in i  kroppen. Dessutom lurar man sig själv för de triggar hjärnan att vilja äta/dricka mer så den idioten som uppfann light-produkten var förmodligen samma idiot som uppfann snabbmat och godis och chips, allt för att folk ska bli feta!


Nu är iaf detta bandet uppe för att stanna=)

 


För övrigt kommer världens bästa Linn och Johannes hit imorgon=) ska bli niceigt(jaja det är inget ord).


Nu får jag leta fram något gott recept till imorgon och fortsätta städa. Ciao amigos




  

Ovido - Quiz & Flashcards