thepinklily

Alla inlägg under maj 2010

Av Lilja - 31 maj 2010 22:04

Ja varför kommer allting på en gång?

Idag har vi avslutat psykologi b. Dock har jag restuppgifter jag ska göra klart och skicka in i morgon.

Sen gjorde jag näst sista provet i biologi a, kändes sådär, hoppas verkligen jag klarar det. Senast onsdag får jag veta om jag inte klara det(kunde fått veta om jag klara det också, bara så man e helt säker)


Så skolan är inte slut än, restuppgifter sen ett prov i biologi a på måndag(ett prov jag missat innan i vår)


Sen på fredag ska vi vara barnvakt fram till söndag, ska bli skoj men jobbigt=)hihi upp tidigt är ju inte min starka sida.


Och i allt detta så håller jag ju på att banta, går sisådär emellanåt men försöker iaf=).


Och Linn och Fia ska ha fest nästa fredag så de ska inhandlas present, och en dag nästa vecka ska vi till Ullared. Sen borde det lugna ner sig fram till bröllopet.

Längtar så tills jag blir Kristoffers fru, så många underbara år vi har framför oss=) Längtar speciellt tills vi får barn tillsammans, kommer bli underbart. Vet redan hur jag vill ha barnrummet=)hihi(jag e knäpp, jag vet). Än sålänge är det tilltänkta barnrum vårt stora klädrum=)haha, undras var man ska göra av alla kläder sen.


Imorgon är det Eva en timme sen ledig vilket innebär, skola, trädgård och städning. JIPPI!!. Sen är det jobb också i veckan och DBT.


Nej nu ska jag ner och bygga ihop vårt uterumsbord.


Kisses and hugs from the pink lily.

Av Lilja - 31 maj 2010 10:54

Ja bröllopsplanerna rullar på=)

I helgen var vi i tyskland och handla lite till bröllopet=) mycket trevlig dag, men jag somna under eurovision finalen, satan vad trött jag var. Gick upp lite i fyra på morgonen efter typ 4timmars sömn, sen körde jag både till och från Tyskland hela vägen(självvalt hatar att åka).

Så nu är drickat klart. Sen igår träffade vi prästen, mycket trevlig karl. Han sjöng ett par psalmer för oss(vi har inte alls bestämt hur vi vill ha det i kyrkan) vi får diskutera vilka två vi vill ha. Det blir hursomhelst den vanliga bröllopsmarchen den där ni vet. du-dududu-du-dududu... typ=) Och pappa ska leda mig in(har jag bestämt).


Ja de va väl alles som hänt skulle jag tro. Förra veckan var hemsk, var fan inte hemma en enda kväll, massor att göra, barnpassning, hämta Kristoffer(som kom hem från GBG), och mkt mkt mer. Så läxor har jag knappt hunnit med, har prov idag och har knappt pluggat(måste klara det), sen har jag ett prov på måndag(missade när vi skulle skriva, så fått vänta me att skriva de). Sen har jag restuppgifter i psykologi b som jag inte hunnit med. Allt måste vara klart innan måndag, betygen sätts då.


Ja och igår kväll skrev jag klart exkursionsrapport i biologi a. Herregud när fan ska man få vara ledig alltså. Nästa vecka är sista veckan med skolgrejer iaf sen kan jag koncentrera mig på bröllop, praktik och dbt. Nästa vecka bär det även av till ULLARED=)) me Linnsan.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 27 maj 2010 17:43

Nej har inte tid med mycket just nu, skit jobbigt=(( Händer saker hela tiden+skola+jobb+dbt. Usch säger jag bara.


Tänkte strycka över lite på listen vad som är gjort.


*Åka till Ullared

*Åka till Tyskland

*Träffa prästen

*Träffa frisörskan och kolla håruppsättning

*Trappan ska göras vid och målas(ligger plastmatta på trappstegen som ska dras väck och klistret bort(har tagit bort mattan på 4trappsteg klistret sitter som fan)

*Fira Linn och Fia för deras examen

*Fira Ola som fyller år

*Upp till stugan och göra vid

*2prov och 1 exkursionsrapport i Biologi

*Stort arbete i psykologi plus 2andra uppgifter.-arbetet klart blev MVG=)))

*Åka till Ikea

*Åka till bagaren och bestämma bröllopstårta

*Hjälpa pappa att färdigställa trädäcket till bröllopet. -är klart utan vår hjälp

*Hämta bröllopsringen och lämna in Kristoffers för gravering

*Plantera färdigt i trädgården.-Snart klart

*GIFTA OSS!!=))


Som synes inte mycket som är gjort än, varit så jäkla mycket att göra. I måndes var jag mamma och pappa på ikea. I tisdags var jag hos Eva, sen gynnekologen, sen firade vi Ola på kvällen. Igår jobbade jag 6timmar sen barnvakt 5timmar. Och idag har jag haft DBT sen jobbat 4timmar. Usch helt slut är jag.


Imorgon ska jag göra klart uppgifterna i psykologi, göra klart exkursionsrapporten i biologin och bygga ihop de jag köpt på ikea och städa. Fan det tar aldrig slut alltså, jag kommer gå in i väggen.

Andra har kanske mycket att göra men för mig är detta extremt, inte van vid det och har inte psyket till det. Desutom bantar jag som fan och äter knappt något.

Hur ska detta sluta?


Nej nu har jag inte tid att sitta här mer får väl börja städa lite.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 19 maj 2010 22:27

Ja de har hänt så mycket på senaste tiden så jag hinner knappt andas.

Ljiljana och Mattias fick ju sin lille Victor, och vi var i sthlm och hälsa på dom, otroligt söt liten pöjk som fått=) men sen är ju de flesta bebisar söta me=)hihi Sen så åkte vi ju till Odenplan och bodde på hotel Oden=) Mycket fint hotell, trevlig personal(Om man jämnför med den jävla snorkiga killen på Alexandra i höstas). Och ja svärfar fyllde ju 60år när vi var i sthlm. Och som present av oss fick han en biljett till Lady Gaga=)) Och vi åkte me klart. SATAN VAD BRA HON ÄR!!!! Har aldrig sett något liknande(inte för jag varit på mycket konserter) Men detta var något i hästväg, jag filma och tog foto hela tiden tyvärr väldigt kass kvalitet, men någon med HD kamera filmade båda gångerna, och de ligger ute på youtube. Hörde massa låtar jag aldrig hört förr(borde hört hennes skiva innan vid såg henne) Nu älskar jag ALLA låtar hon gjort=) Den enda sångare/sångerska jag hört där ALLA låtar på en skiva är bra, normalt är det ju bara dom som spelas på radio som är bra. Men två av dom jag älskar extra mycket är "So Happy I Could Die" och "Dance In The Dark". "Alejandro" är också en favorit=).

Men vädret i sthlm sög, de va lååååång kö in till globen och det ÖSREGNA!! Fifan.

Föresten låter Monster är också skitbra, ja som sagt alla låtar är jättebra=)

Lady Gaga verkar också vara en väldigt varm och sympatisk person, hon talade till publiken och gav oss goda råd, i princip "Ta ingen skit"!! Bra budskap.


Ja vad har mer hänt? vi fortsätter pyssla me huset, pappa hjälpte oss sätta upp en vägg i hallen förra veckan, pappa satte upp väggen med lite hjälp och och Kristoffer spackla, och jag satte upp klädstång och hatthylla. Ska bli en garderob med draperi, så måste hitta något snyggt tjockare tyg=) Kanske på ikea.


Så jobbet med den väggen finns kvar, ska spacklas en gång till, har helt enkelt inte funnits tid, sen ska den målas på utsidan med svart griffeltavelfärg så man kan skriva upp lite smart komihåg, jag är ju lite smådement ibland=)hihi.


Sen i fredags var jag barnvakt till lille Hugo,så söt unge alltså=) Knappt ett enda pip hördes från honom han ville bara leka och skratta=) Tog en lååååång promenad i hela Fjälkinge med honom, de behövdes. Trotts vi gick genom hela Fjälkinge tog det bara 30min typ, hehe skumt, tyckte jag gick och gick.


Sen förra veckan var det några puckon på jobbet som försökte stjäla bensin så polisen fick komma. Den ena kunde inte ens svenska och den andre bara kom med undanflykter, snälla skaffa er en utbildning istället!.


Tja sen har väl inte mycket mer hänt, hmm hela helgen spenderades med familjen Lilja och Nilsson=) Mycket trevligt, händer för sällan. Ellen är ju bara för söt, vi börja sjunga på "du är min man" då krama hon om Oskar och sjöng "du är min man", Oskar skrek=)haha, man kan inte krama honom så hårt när han e trött=) men gulligt var det=) Sen på lördagen när Ellen skulle lägga sig var hon helt förtvivlad ville att Kristoffer skulle lägga henne. Hon har verkligen funnit min man, hon hade nog gärna haft honom för sig själv;).


Träffat arbetsförmedlingen och försäkringskassan har jag med gjort. Hon från fk är helt knäpp bara stressar mig som fan, tjejer på amf är jätte trevlig och förstår att jag måste få ta den tid jag behöver på mig.


Sen idag har jag jobbat, har varit jätte roligt, trivs som sagt väldigt bra med alla mina arbetskamrater.


Och ja sen har jag börjat banta, haha (ovanligt), men denna gången är det verkligen på allvar(för typ 10000gången). Har klarat mig sen i söndes måste vara rekord;). Äter bara frukt och grönsaker förutom mellan 40-110gram kött/fisk eller fågel. Fisk äter jag mer av kött och kyckling mindre. NU JÄVLAR ska de bantas. Och jag mår bra och det är huvudsaken, visst är sugen, men idag har hungern börjat släppa. de andra dagarna har varit hemska.


Ska försöka anteckna vad jag äter var dag, hade varit spännande att se=) tycker iaf jag.


Eftersom jag e kass på att uppdatera kan jag ju berätta vad som väntar härnäst.


Följande ska hända inom snar framtid.

*Åka till Ullared

*Åka till Tyskland

*Träffa prästen

*Träffa frisörskan och kolla håruppsättning

*Trappan ska göras vid och målas(ligger plastmatta på trappstegen som ska dras väck och klistret bort(har tagit bort mattan på 4trappsteg klistret sitter som fan)

*Fira Linn och Fia för deras examen

*Fira Ola som fyller år

*Upp till stugan och göra vid

*2prov och 1 exkursionsrapport i Biologi

*Stort arbete i psykologi plus 2andra uppgifter.

*Åka till Ikea

*Åka till bagaren och bestämma bröllopstårta

*Hjälpa pappa att färdigställa trädäcket till bröllopet.

*Hämta bröllopsringen och lämna in Kristoffers för gravering

*Plantera färdigt i trädgården.

*GIFTA OSS!!=))


Ja de va väl de som ska göras, finns säkert mer jag inte minns just nu, haha.

Så om jag inte uppdaterar så vet ni iaf vad vi har för oss inom det närmaste=)


Och en sak till haha(så jobbig jag e) fick skickat papperna till skatteverkat idag, var ju tvungen att göra hindersprövning(hade jag ingen aning om), där man ska garantera att man inte är syskon eller varit gift innan, tycker att skatteverkat fan borde veta det. Men jaja nu är de inskickat iaf=)


Nu ska jag lyssna lite mer på lady gaga sen sussa, är ju dbt imorgon=) Kommer en ny tjej och en ny kille som ska bli ledare=) Grymt roligt ska de bli.


Natti natti alla som läser.


Kisses and hugs from the pink lily



Ovido - Quiz & Flashcards