thepinklily

Alla inlägg under september 2012

Av Lilja - 30 september 2012 10:41

Sånt skit vi köpte på Ikea i fredes, riktigt trött på deras budgetskit nu. Köpte gardinstång till uterummet, dem har de ändrat nu så inte alls desamma som de gamla! Jag e nog sån som hatar nytt:)haha

Och vi köpte vi gardiner, men de var 250cm långa och vi behövde ca 185cm så visa de enkelt att man vek tyget och sydde någon klibbgrej mellan. Men tyget var sånt genomskinligt, halt tyg så de var smått omöjligt att vika upp och när jag skulle strycka de klibbet emellan så fastna det på strykjärnet!! Ahh fan vad förbannad jag var!! Nu ska de jävla gardinerna slängas! Ikea har återigen visat att de bara har budgetskit och jag undrar varför i hel*ete jag handlar där!!

Köket är snett(trotts timmar av skruvande för att få allt i lod) vitrinskåp och skänk är snett och vingt, dörrar som öppnas när lådor stängs, stor glipa mellan dörrarna på ett ställe och knappt glipa på annat ställe och de går inte att ändra så det blir bra!! SKIT!

Annars har denna helgen bestått i vännermys, familjemys, tvätt och städ:) fått klart Rivers byrå(nästan helt) och ställt in den på hans rum igen, den fula betsade furå(Ikea!)möbeln är nu vit!:) men där kom problem som vanligt me Ikea!! Ena lådan hår knappt och stänga, trögt i ena hörnan bara!! Visst kan vara pga färgen men HALLÅ varför bara ena hörnan??! Hur snett är det då på en skala? Inte ens mycket färg där!

Är i det stora hela nöjd med den vita fina byrån/skötbordet/bokhyllan:)

Av Lilja - 27 september 2012 23:03

Ja imorgon är det fredag och det innebär Bruno! Bruno har vi i livsmedel och näringskundskap samt i branschkunskap. Imorgon blir det lite matlagning oxå:) kåldolmar och kålpudding bland annat:)

Så dags att sussa. Mina pojkar sover gott redan. Jag har varit knäpp och suttit uppe och tittat på hela Sverige bakar och masterchef USA:)) natti natti

Av Lilja - 27 september 2012 18:22

Längtar efter min karl, längtar efter Rivers och min fest, längtar till jag får sova! Mycket längtan ikväll:)) strax ska jag och River gå och möta karln:) sängen blir det om några timmar men festen dröjer några veckor till:) men jäkligt kul att förbereda oxå, tre st till har tyvärr tackat nej men fyra st till har tackat ja:)

River har nu gått för mig med. Fyra steg några ggr annars mest två:)) stora killen jue:) men skönt, bättre om han kan gå när dagis börjar om en månad typ. På lördag blir stora killen 10månader, var har denna tiden tagit vägen?

Av Lilja - 27 september 2012 09:20

Saknar sonen och saknar maken och är TRÖTT!

Av Lilja - 26 september 2012 19:46

Är trött och nere(allt känns ju värre när man är trött). Har varit skoj i skolan idag iaf:) gjort sallad och sen stått i matsalen och fyllt på mat osv. Sen torkat bordet, slängt sopor m.m smög mig även in en snabbis i disken och hjälpte till;))hehe

Nu ska jag fylla i läxa som jag gjort men inte fyllt i papper om.

Mamma berätta när vi kom hem att River gått 4 steg. Vår lilla älskling, så mycket vi missar:(

Av Lilja - 26 september 2012 08:08

Råka tydligen trycka in att förra inlägget skulle vara lösenordsskyddat:) de var inte meningen:)) sitter nu i skolan och väntar på att få gå in i köket:)) 5 av 15 har kommit hittills men alla är inte ombytta än. Varför kan folk aldrig komma i tid. En gång sent ingen gång men VARJE JÄVLA DAG???!!!!!!

Av Lilja - 25 september 2012 22:48

Nu ska jag försöka sova. Imorgon är det storköket igen:) jag ska stå och göra salladsbuffe:)


Ikväll har jag och maken ätit god mat på China Wall och sett Snabba Cash 2 på bio(inte värd pengarna). Mysigt att bara vara vi två men så underbart att komma hem till mor och far och få pussa på vår prins?

Av Lilja - 25 september 2012 11:22

Äntligen gått ner 6kg. Nu nere på vikten innan River blev till. Så segt det sista halvkilot varit:(( "bara" 4/5 kvar att gå ner, låter lättare än att säga 24kg:// hur fan ska jag lyckas? E jäkligt deppig sen några dagar tillbaka, motivationen är i botten:(( ska ha hem mina skor från skolan iaf så jag kan använda löpbandet igen. Kanske ta fram boxbollen?

Ovido - Quiz & Flashcards