thepinklily

Alla inlägg under juli 2010

Av Lilja - 26 juli 2010 01:39

Vi har nu 6trappsteg klara, bara 7kvar.

Förutom att vi har hållt på med trappan idag, så har vi burit upp alla julgrejer på vinden så vi får mer plats i garderoben under trappan.

Jag har även sytt ett par gardiner av sammanlagt tre par. Ska vara till sommarstugan=) första gången jag syr gardiner någonsin, tycker de e jätteroligt att sy men är inte duktig=(, men tyget e så jädrans snyggt=) så hoppas man ser det och inte mina skavanker;)hihi.


Här kommer iaf lite bilder från trapprenoveringen.

Första bilden är som trappstegen ser ut efter att plastmatta och limm och pappskitet under är borta, man ser de vita som Kristoffer håller på att skrapa väck med värmepistol.  


Älsklingen är så duktig, sjätte trappsteget klart snart=)(på bilden alltså)     

Såhär såg trappan ut före vi började bråka med den. Varför i he"vete lägger man en träfärgad plastmatta på trappstegen för? Kunde man ju för f"n lika bara låtet trappan vara helt lackad bara. Idiotiskt. 



Det var lite bilder från vår pågående renovering=) man får ta lite i taget.


Föresten ny design uppe på bloggen, orkar inte pilla mer med den just nu, har annat att göra=)hihi


Nej nu e de dags att snutta kudden bredvid min älskade make.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 2 juli 2010 10:17

Ja om åtta dagar sker det vi väntat på, det vi planerat och det vi(jag) är nervös inför. Om åtta dagar blir vi MAN & HUSTRU. Kom nyss på att vi inte bestämt efternamn än, måste vi göra. Finns så många måsten så jag håller på att gå under.


Om det inte framgick ur förra inlägget så har det varit och är mycket att göra hela tiden. Detta är första morgonen på länge som jag kunde sova ut(ändå sov jag inte ut utan vakna tidigt, ggaaaahhhhh). Idag ska jag färga håret, sen kommer Kristoffers familj.

Så dagen blir att duscha, färga håret, köra till Tollarp, tillbaka till stan å handla, hem o fixa maten, duka, grilla. Inte glömma vattna blommor, sen ska det bäddas i tre sovrum.


Sen imorgon ska vi också träffas hela familjen Persson o lilla Lilja=))(jag). Och en tösabit till som jag inte kan efternamnet på, äntligen ska vi få träffa henna=)) ska bli en riktigt rolig helg.


Sen söndag ska vi träffa prästen, sen ska jag göra vigselprogram, festprogram, fixa med placeringskort.m.m


Nästa vecka är det jobb, fixa naglarna, handla med mamma o Pia och förbereda maten. Petra och co kommer på onsdag, så man vill ju hinna kela lite med de.


Sen till det som är jobbigast i allt detta. Natten till onsdags mådde jag sjukt illa, kräktes en gång(framtvingat), men mådde illa trotts det. Sen natten till torsdag hade jag så sjukt ont i mellangärdet att jag bokstavligt trodde jag skulle dö(envis som synden ville jag ändå inte åka till sjukhuset), men såg framför mig hur jag inte vaknade upp igen. Samt att jag mådde så förbaskat illa så Kristoffer hämtade spann till mig. Och varje dag har jag lite molande ont i magen, inte så man inte kan leva med det. Men trotts allt lite ont.


Inatt kände jag ingenting, som tur är.


Men två töser på DBTn igår(som vi höll hemma hos mig,hihi) trodde jag hade magkatarr, min första reaktion var att, det har jag aldrig haft. Så sa Eva -men hur ofta gifter du dig? hihi sant. Med andra ord tror de att all stress gjort att jag fått magkatarr.


Nu har jag läst om magkatarr o att säga magkatarr e väl lite fel ord. Vet inte vad dom hade för annat ord. Men kunde ge blödande magsår, så om man spyr blod eller har svart avföring=blod från magen. Då ska man kontakta sjukvården, eller om man har haft ont jätte länge.

Än så länge är det ju inte så allvarlig, och hoppas det går över tills jag e gift=)


Men man får symptom pga stress,rökning,alkohol,fet mat, kryddig mat. Fet och kryddig mat äter jag väl lite hela tiden framför allt kryddig mat. rökningen har jag dragit ner på drastiskt, men stressat såhär mycket har jag ALDRIG gjort. Så jag tror mest på stressen.


Allt skriv om detta gör att de svider till lite extra i magen, så nu stoppar vi här. Nu är det hopp in i duschen, se lite "våra bästa år" sen färga håret.


Min styrka i allt detta är min älskade "soon to be husband"=)) och min längtan efter vår underbara och välbehövliga semester som kommer senare i sommar.


Kisses and hugs from the lily


Ovido - Quiz & Flashcards