thepinklily

Alla inlägg under november 2012

Av Lilja - 29 november 2012 07:27

För exakt 1år och 24min sedan föddes du. Allt var omtumlande, din pappa fick inte se dig direkt, jag fick inte se dig på ett par timmar. Att du skulle lägga dig på tvären kunde vi ju aldrig tro.
Men idag kan jag se drag av det där;) du är ständigt busig och hittar på nya upptåg. Slänger ur mina grejer ur kökslådorna, mjöl, kastruller och plastpåsar på hela golvet;) eller alla dvd-filmer i en fin, kaotisk utbredning på hela golvet. Eller skor för den delen, skoställ är inte till för skor eller hur?;)

Vad jag kort ville säga var. Trotts dina hyss och bus så älskar jag och pappa dig över allt annat. Du får oss ständigt le av stolthet.

Så grattis min älskade River Jum-Jum Patrik på din första födelsedag. Vi hoppas få uppleva många härliga födelsedagar och år tillsammans med dig<3

Vi älskar dig. Puss och kram från Mamna

Av Lilja - 15 november 2012 07:08

Måste även jag slänga in lite kommentarer om SD-politikerns övertramp! Detta hände för 2år sedan!! Han har nekat till detta och vad har folket sagt då?? -"personer inom SD(läs POLITIKEN) är kända för sin ärlighet, så säger han att detta aldrig skett så stämmer det!" Eller vadå lixom?

Blir lika irriterad varje gång det blir ramaskri gör något som hänt för längesedan! Speciellt när det varit känt redan innan!! Tidningarna har nog nyhetstorka och ger sig på de lättaste offren, politiker och kändisar!

Med detta inte sagt att det som hänt på något sätt är ok!! Men tycker det är så överdrivet förstorat. Flickor/tjejer/kvinnor blir kallade hora varje dag! Bara för det är en politiker är det värre? Det är lika illa vilken kvinna det än är!! Speciellt kvinnor i nära relationer med den som uttrycker sådana ord!!

Även ord som blatte och tex svenne används dagligen. Att det är en SD som säger blatte borde inte förvåna?!

Sen tycker jag att man inte ska idiotförklara SD-väljare de är oxå människor! De har knappast valt han för att han kallar folk blatte-älskare!

Nog från mig

Av Lilja - 14 november 2012 22:24

Det har hänt en del senaste veckorna. Petra m barn var ju nere för 3v sen, vi hade kalas jag och River i samband med det, jag har fyllt 25år i måndes, River har börjat dagis.
Har praktiserat snart 4 av 4 veckor på Ica Maxi i Kristianstad:) har haft så jäkla roligt, riktigt sköna typer där finns inne. Hade man jobbat där hade man med all säkerhet trivts. Och kockarna som jag praktiserar hos är dö sköna:) roliga och trevliga och väldigt kunniga!

Men trotts allt detta roliga så har det varit lite tråkigt med:( har varit sjuk sammanlagt 3 omgångar dessa veckorna:( två av gångerna var Stoffe sjuk före mig, egentligen alla tre gångern men tredje gången var alltihop Rivers fel, ja alltså för att han börjat dagis:) jobbigt för jag ville verkligen visa framfötterna denna praktiken! Har varit borta 1(2) dagar från skolan bara men nu praktiken har det blivit många sjukdagar:((

Jag får försöka att inte deppa ner mig för det, utan fortsätta visa framfötterna i skolan:)) men sjukt irriterande när man tänker på att denna jävla förkylningsvågen kan ha bränt mina broar innan jag hann bygga dom:(

I helgen blir de iaf mycket mys, om vi nu kan hålla oss frisk!! Min 25års dag firades halvsovandes, snytandes i soffan:(

Av Lilja - 9 november 2012 21:29

Vår lilla prins är sjuk för första gången. Förkyld och feber. Fick en Alvedon gör en stund sedan och nu är de fullt ös:)haha man kan just nu inte tro han är sjuk merrän när han pratar och andas.

Imorgon blir en mys, julpyntar dag. Söndag är fars dag, då ska världens bästa två pappor firas:) min pappa och Rivers pappa:) sen på måndag blir jag 50/2. Usch usch usch!!

Ovido - Quiz & Flashcards