thepinklily

Alla inlägg under januari 2014

Av Lilja - 8 januari 2014 17:10

Jajamen jag e urkass på att blogga. Det har hänt väldigt mycket sista tiden. Den 6e dec blev vi husägare, 12e dec gick flyttlasset. Eller ja vi trodde hela flyttlasset skulle gå då men allt fick inte plats i lastbilen:/.

Mellan 12e och 29e dec har vi såldes kört fram och tillbaka med grejer från Fjälkinge till Gualöv och hämtat farmor i Karlskrona och firat jul(3 dagar) och jobbat en del dagar och River har varit sjuk.

Som tur var så hade vi beställt flyttstädning.

30e lämna vi nycklarna till huset i Fjälkinge och fick lite slantar. Kan ju säga att kontona började sina rejält i jul, all körning m.m gjorde att sparkontot var i princip tömt:/
Stort tack till mamma och pappa och till lilla River som låna oss pengar till handpenningen:)

Mycket händer nu i januari oxå. Jag har jobb minst tre dagar i veckan:) ska bli jättekul, nytt ställe. Jag och Stoffe ska på spaweekend, vår julklapp till varandra, ska bli otroligt skönt. I såna här pressade tider förlorar man varann lite känner jag:(

Vi ska även få offert på ena badrummet och hoppas komma igång med renoveringen senast i februari.

Jag har sen de dumma hände i oktober börjat äta åt helvete fel, för mycket godis å skit och för lite mat/näring:/ viktminskningen har därför gått jäkligt långsamt och jag har inte alls mått bra:( äter för jag e depp och så blir jag ännu mer depp.

Idag är tredje dagen jag kämpar utan socker. Kör med en app man kan fylla i allt man äter och få fram kalorier, järn, protein, kalcium osv. Äter på tok för lite protein, järn och kalcium:( måste komma igång med planering bättre, tycker de e svårt att få till kalciumet:(

Som vanligt långt inlägg:/ ska återigen försöka bli bättre på bloggandet och fixa bilder på nya boendet, när vi kommit mer iordning:)


Ovido - Quiz & Flashcards