thepinklily

Alla inlägg under januari 2011

Av Lilja - 28 januari 2011 13:35

Ja jag har varit lide seg på att uppdatera. Men det är ju för att inget hänt=( Vikten står stilla, men brukar alltid bli så för mig. Däremot har jag INTE rökt eller ätit godis än=) Eller röka tänker jag ALDRIG göra, men godis kanske man kommer prova igen, men känner inget behov av det just nu. Men sugen e man ju klart, spec när man e hungrig, men vem e inte de? Rökning är värst när jag umgås med rökare, vilket e svårt att umgås;) Men min familj stöttar mig enormt känns väldigt skönt=)



Vill få familjen också å sluta röka ju=) Köpte en bok som heter "sluta röka" eller liknande, hört av en del å läst på nätet att den verkligen funka. Jag hade ju redan bestämt mig för att sluta å hade inte rökt på några dagar när jag läste den, så kändes lite meningslöst, men röker man är den nog kanon. Får försöka skicka runt den i familjen=)haha good luck I say=).


Första veckan i skolan avklarad, har varit jätte roligt, älskar verkligen ämnet, men vissa saker kunde man klarat sig utan, som tex grupparbeten=) Kommer stå på mig nästa gång. Jag presterar bäst ensam, däremot inte sagt att jag inte tycker de e kul me diskussioner me hela klassen, de e roligt=) Spec när de är ett ämne man gillar och kan en del om=)


Nej nu ska jag fortsätta städa, kommer ju lite folk ikväll, skräckmys=))


En sak till föresten, 7skåp av 13 ihopskruvade. Och de där bultarna i väggen verkar gå rätt igenom till andra sidan där maskinen till fjärrvärmen sitter, så får höra med föreningen hur jag ska göra om de går å skruva ner de där förbannade bultarna, annars får man komme på en lösning=) Skåpet är iaf nere nu=) Resulterade i bara två skador=)haha Jäkla spik.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 23 januari 2011 21:21

Tjenixen. Igår var ju dagen me stort D. IKEA! hehe. Mor o far var snälla å följde med så vi kunde köpa vårt efterlängtade kök(eller ja köpa kartongerna). Runt 33000kr kostade kalaset. Men då har vi kakel och golv kvar.


Så idag har jag börjat skruva skåp, 5 av 19 skåp klara. (inga dörrar på dock blir lättare att skruva upp utan.


Sen har jag börjat riva vårt ena högskåp, haha det är verkligen en sorglig historia. Han som byggt köket, har tagit en träbit jag bultat igenom träbiten in i väggen. Så de är nästanintill omöjligt att få ner själva bakstycket på skåpet, resten kan man slå sönder. Och nu när jag försökte ännu en gång att få bort bultarna så åker hela hammaren genom gipsväggen. Snyggt, haha. Tur där ska stå ett skåp sen så de gör ju inte så mkt, men inte kul om jag kommer behöva göra ett 40*20cm stort hål för att få bort skiten.


Nu är det mycket att jag bygger och jag river, det är för jag tycker de är roligt, och jag vill inte att Stoffe ska hjälpa till, blir det fel så har jag bara mig själv å skylla, medans om han gör fel blir jag sur=)haha.


Lite bilder här dårå=)

  

Smala högskåpet innan rivningsdags.

  

Den otroligt puckade ide'en om att bulta fast skåpet i väggen.

  

Det lilla hålet efter att jag försökt få väck plankan med bultarna. Hur ska detta gå? Kommer jag att klara det utan att göra större hål i väggen? Spänningen är olidlig. Fortsättning följer.....



Kisses and hugs from the pink lily.

Av Lilja - 21 januari 2011 00:39

Jag har i många år från och till tänkt på en film jag såg när jag var liten. Jag har ingen aning om vad den heter.


Den handlar om en man/kille som trillar i en lastbil(har jag för mig det är) eller något sånt som är full med någon skum vätska, som gör att killen blir grön, kommer inte alls ihåg vad som sedan händer i filmen, men vet att det INTE är hulken. Nån som vet?


Var en annan film jag me såg när jag var liten som handla om en mangel=)hehe men den hitta jag snabbt, visste de va Stephen king. Jag såg mkt skräck som liten=)haha och älskar det ännu.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 20 januari 2011 11:35
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lilja - 20 januari 2011 00:59

Ja jag sitter å kollar lite inredningsgrejer. Gjort flera dagar nu men hittar inget=((.

Hittat en grej jag verkligen hade velat ha till nya köket, men gud så svårt det är. Letar fibrilt efter snygga handdukskrokar men hittar ingenstans=( e för kräsen kanske.


Men detta knivstället hade jag velat ha=) I svart tror jag=) Har sett den för längesen men den e så dyr. Störigt, allt man vill ha är dyrt.

  


Någon som har tips på fina handdukskrokar, skålar, ljuslyktor, gardiner(gärna i grå,vit,svart,lila färger. Behöver inte vara alla dock=)hihi), kökshandukar så skriv gärna å länka=)hihi.


Sen sitter jag å funderar på Stoffes födelsedag, måste få ut inbjudningarna senast nästa vecka, vill vara ute i god tid. Funderar på vad för mat, tårta m.m vill att det ska bli hans bästa födelsedag någonsin=) Min make förtjänar det bästa.

Funderar även på alla hjärtans dag, åh e så svårt å veta vad man ska ge å göra. Infaller ju en måndag också dååligt. Glömmer aldrig förra alla hjärtans dag, var ledsen för jag inte fått något(löjligt vet) så när jag kom hem stod där en bukett blommor vid min sida av sängen=) nnaww snacka om att jag skämdes för jag blivit ledsen å nästan sur=)


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 17 januari 2011 23:20

...hur bra SNOOK är=)

Vi har ju låten Gubben i lådan med Daniel Adams-Ray och jag visste att jag kände igen den rösten som f*n men var inte helt hundra på var jag hört honom, och nu sökte jag hans namn och SNOOK kom fram, de va alldeles förlängesen jag lyssna på dom. Grymt bra=)


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 17 januari 2011 22:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lilja - 17 januari 2011 00:52

Ja ett tag nu har jag drömt om en liten mops, vill så gärna ha en sån liten sötnos.

Nu e de ju så att jag e allergisk. MEN vad jag förstår så kan man vara allergisk mot olika saker på en hund, och beroende på vad hunden har för ja feromoner eller vad de kallar det så kan man tåla en hund men inte en annan.

Så jag vill gärna kunna umgås med en mops för att se hur jag reagerar. Någon som vet hur man kan gå tillväga för att göra något sånt? Jag känner ingen som har en mops=((. Om ni har någon ide får ni gärna kommentera=)


Nu är det inte högaktuellt, men de närmsta åren vill jag gärna ha en sån liten gullig en=) Har ju alltid haft hund och det känns konstigt att inte ha något djur (fiskarna är inte särskilt sociala). Katt är helt totalt uteslutet då jag har mest allergi mot de. Hund är inte lika farligt, massa hår är värst.


Tacksam för tips=)


Kisses and hugs from the pink lily

Ovido - Quiz & Flashcards