thepinklily

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lilja - 13 oktober 2010 11:19

Ja när jag ändå är i farten kan jag ju dela med mig av några bilder jag tog i sommras=) På gott och ont e där datum på bilderna=( stör lite.


Hade varit roligt om någon kunde lista ut var denna bilden är tagen??=)              


Bilderna får tala för sig själv=) Tror alla vet vad det är=)


NU ska jag borsta håret=)hahaha


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 13 oktober 2010 11:00

Ja de e mkt bollar som varit i rullning den sista tiden, har därför inte haft tid att sitta här.=(.

Mkt planering inför min födelsedag, jul och ullaredsresa=)hihi. Även mkt planering med ekonomin, vet inte vad som hänt med mig men jag vill bara spara, spara, inte slösa pengar på massa nöjesresor(förutom Ullared, haha). Ska vi kunna resa nästa år måste vi börja spara satan=)hihi


Sen så har jag bakat litta till födelsedagen, inte för att jag bryr mig jääääätte mkt om att fylla år, fyller ju bara 20år varje år numer=). Men jag älskar att få bjuda på middag och bakning m.m

Så i söndes baka jag toscakaka,kolabröd,knäckflarn,kanelbullar och vaniljbullar. Första gången jag lyckats med bullar=) Degen blev kalasbra och bullarna blev snuskigt goda, var svårt att bara ta en halv av varje(gjorde inte så många så ville inte äta upp de innan den 13).


Sen har vi ju fortsatt me trappan, just nu har de stått lite stilla, men jag e fast besluten att den ska bli klar innan jag fyller år.


Sen har även älskade farmor fyllt 90år=)) (Stoffes farmor). Hon är så pigg och klar, helt fantastiskt. När jag jobba på ett demensboende fanns de personer i 70års ålder och uppåt, ja nån gång tom i 60års åldern som var dementa. Men farmor är hur klar som helst, lite glömska men vem har inte det??

Festen var hur trevlig som helst, roligt att träffa Stoffes släkt, var några nya jag inte träffat innan=) Riktigt nice.


Jag och Kristoffer gick en liten runda själva i Karlskrona, helt underbart, längs kusten och solen strålade. Så vi tog lite bilder=), dock var kameran felinställd så bilderna blev blåa=(. Men var några som blev bra ändå.


En liten bild på mig där jag försöker mig på en pose=)haha, rätt söt blev den ändå=)    

Min älskade make=) Vid Karlskrona vattnet=)

    

Hihi ingen jätte bra bild kanske, tagen inne på restaurangen där vi åt 90års middag. Diggar bilden för jag ser så sjukt uttråkad ut, vilket jag absolut inte var.

  

Var tvungen att ta med en bild på mina underbara bullar=) Vaniljbullar på bilden.


Nej nu måste jag ta å borsta håret, sen är de dags att ge sig ut på nya äventyr=)


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 1 oktober 2010 10:49

Nej dagen igår var fan mest skit.

Träffade två jävligt otrevliga människor varav den ena tyckte jag var fet. Skoj.

Blir så jävla deprimerad, varför kan inte allt bara få lösa sig för mig? Orättvist.


Men jag trotts skiten jag fick ta så tog jag mod till mig och gick in på kids corner och frågade om jag kunde få praktisera där, tjejen var skit trevlig=) Hon skrev ner lite om mig och skulle återkomma nästa vecka när hon pratat med sin kollega=)) Så där finns nog litet hopp iaf.


Idag blir de jobb(praktisera) på macken ett par timmar, är roligt det med=)) Men Ramona sluta igår=( fan så trist, och jag va ledig igår så inte träffat henne. Men hoppas du hittar något roligt jobb snart Ramona.


Ikväll blir det bara jag å älsklingen, ska bli helt underbart, måste komma på något å äta bara, hihi.


Kisses and hugs from the pink lily

Ovido - Quiz & Flashcards