thepinklily

Alla inlägg under maj 2011

Av Lilja - 19 maj 2011 12:40

14 veckor gången av graviditeten nu, så är inne i vecka 15=)) tiden går verkligen fort nu, de första 12 kändes väldigt dryga. Bara 20dagar kvar till ultraljudet=) Längtar så, vill se vår bebbe igen, den ultraljudsbilden vi har från v.6+4 visar inte så mkt=)hehe.


Har börjat känna lite i magen, alltså inte sparkar så de e ju liiiide tidigt, men något känns, kan de vara rörelser? eller bebisen har hicka? känner det mest när jag ligger på mage och ska sova om kvällarna, spännande=))


Idag ska vi byta bil med pappa, vi ska låna hans 940, kul å köra volvo igen=)



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 10 maj 2011 16:12

Finns en del som tar bort en på facebook, utan att säga varför. Nu menar jag som man känner och inga lösa förbindelser=)hehe Jag förstår inte sånt, och de stör mig man undrar om man gjort något fel och vad isf?

Vet inte vad jag kan vara skyldig till, jag gör mitt bästa för att vara en bra fru och en bra vän. Hemlighållit graviditeten för alla utom min familj och Linn typ, fram tills påsk på Stoffes familj fick veta och sen valborg när Stoffes släkt fick veta. Fortfarande har Stoffe inte berättat för sina arbetskamrater. Men de e la inget man blir sur för iaf. Sen har jag haft lite tid med folk, först intensiv skola 4v, intensiv praktik 6v, upp till stockholm, städa, smörgåstårtslagning, fest, sen städningen igen och sen nu sjuk en vecka, men för att man inte haft tid är väl heller inget man blir sur över eller?


Sen att jag inte har jobb utan Kristoffer får ta rätt stor last ekonomiskt, det är väl heller inget att vara sur på mig eller? Speciellt inte när man vet hur mkt jag kämpat för å komma där jag är idag?


Hmm jaja något har jag tydligen gjort fel, synd bara vissa människor inte kan ta upp problemet isf utan istället går å surar, men sen e ju vissa människor bara såna som hellre blir ensamma än tar itu med problem.


Jag har iaf min fina familj, min make och Linn som stöttat mig under denna jobbiga tid, inte bara detta året utan de senaste åren. Och kämpandet med att bli gravid, besvikelsen när hormontabletterna inte hjälpt, känslan av att vara värdelös som inte kan skaffa barn normalt utan att behöva käka hormoner. Utan er vet jag inte vad jag skulle göra, och ni fick först veta om att vi äntligen lyckats, självklart eftersom ni är de som varit med från början. Jag älskar ER!!


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 10 maj 2011 11:39

Ja jag e orolig för bebisen, har varit sjuk nu sen i tisdes, och nej jag borde inte vara orolig har ingen feber eller så, men är ändå orolig. Fick antibiotika i fredes men den har inte hjälpt ett skit förmodligen har jag ingen bakterieinfektion, men vågar inte sluta heller, för skulle jag ha en bakterie så kommer de tillbaka igen och jag vill INTE bli sjuk om jag nu nånsin blir frisk=(( Känns inte så iaf en vecka nu har jag haft ont i halsen, innan hade jag jätte ont i öronen också, i fredes kom hostan som är så jädrans jobbig, huvudvärk har jag med haft från och till, vetif*n vad som e fel på mig, kanske influensan men tycker de borde gå över NU!. Sover dåligt varje natt vaknar flera flera ggr och håller på att hosta upp lungorna=(.


Eftersom jag nu berättar att jag äntligen är GRAVID=)) Så har jag låst upp de låsta inläggen i bloggen, inlägget "Nu var det klart=)" kan man se ultraljudsbilderna från v:6+4=)

Idag är jag 12+6.


Nej får väl gå å lägga mig å vila igen.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 1 maj 2011 23:20

Festen var verkligen lyckad, otroligt trevligt var det. Maten var uppskattad och gästerna var på topp. Jätte roligt att vi fick finbesök från Stockholm med=) Mattias, Ljiljana och Victor är för härliga, hoppas verkligen vi kan ses snart igen.

Fyra av Kristoffers kollegor var här jätteroligt att de ville komma, jag får ta å hälsa på lite oftare på deras kontor alla verkar så trevliga på Statsbyggnadskontoret=). Sen var ju även min familj här och Kristoffers farmor, kusin, faster och farbror, pappa och pappans tjej(om man nu kan säga så), Thomas (Stoffes kompis) och lilla Linnsan såklart=)

Hoppas inte jag glömt nån men trevligt var det iaf. Men det var ju klart stressigt, la ju tårtorna på fredagen och kom på att grädden inte skulle räcka till efterrättstårtorna så fick skynda mig och blev klar med smörgåstårtorna kvart över nio på kvällen, snabbt in till maxi och handla lite till, haha usch ja. Stoffe städa samtidigt, sen senare kom M,L och V=) och lördes morse var det upp garnera tårtorna få sista finishen på huset, sen var det fullt ös=) Otroligt roligt, de kanske är stressigt men den respons och så trevligt man har när allt är klart gör att det är värt det.


Nästa stora att vänta är ju min födelsedag tur det är långt dit, då ska det ju göras trerätters(traditionella kalkonen), men som sagt långt dit.


Ikväll har det dock inte varit jätte bra, eller ja de börja för typ en timme sen, hänt en sak som gjorde mig väldigt förtvivlad, längesen jag grät så mycket=( Vissa saker är jag otroligt otroligt känslig för och ikväll hände något som inga färdigheter i världen hade kunnat få mig att inte må dåligt över. Tur jag har min älskade make, han är en sådan klippa, skäms för jag blev så ledsen, men han förstår mig och tyckte också det var väldigt jobbigt.


Måste försöka rensa tankarna lite nu.


Kisses and hugs from the pink lily

Ovido - Quiz & Flashcards