thepinklily

Alla inlägg under december 2010

Av Lilja - 31 december 2010 14:20

GOTT NYTT ÅR ALLESAMMANS=)!! Tänkte inte köra de på rubriken för de gör så många andra.


Däremot e jag redo för fest, visserligen inte helt kry än(varit dålig hela veckan) men man får försöka skaka de av sig för ikväll ska de bli skoj=)


Såhär ser jag ut nu=) Fit for FIGHT=)

  

Fick inte redigt me andra sidan svårt när knappen för att ta foto sitter så man bara kan ta med vänsterhand=) Men har en blomma på min högra(se vänster) sida=) Och har tuperat håret där, hmm tror de kallas så. Helt otroligt att jag kan göra en frisyr med mitt korta hår=) Jag är iaf nöjd.


Och här är en liten bild på tårtan jag gjort till festen ikväll:

  

Svårt att skriva i choklad, inte för jag skriver fint annars heller men jaja=)haha.



Ännu en gång önskar jag er ett riktigt GOTT NYTT ÅR o GOD FORTSÄTTNING.

Var rädda om er, smäll inte raketer på fyllan idag.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 31 december 2010 00:55

Glömde ju lägga in bilderna på vårt myspys med chokladfondue.


Första gången jag använde min studentpresent=)hihi

  Myyyyys=)  

Så fint med hjärtat och ljuset jag fick av flickorna när jag slutade DBT:n. 


När jag ändå är i farten med bilder kan jag ju lika gärna lägga ut skissen på köket som jag ritat på ikea.se. Ska vara bänkaskiva över diskmaskinen också men deras program är rätt kasst när de häller detaljer. Golvet kommer att vara typ lika mörkt som diskbänken=)


  Möblerna har jag bara ritat in, vet inte alls hur vi ska ha de med möbler, köket är ju rätt litet. Måtten stämmer på ett ungefär vad gäller väggarna.  


Och en bild utan möbler=)

   


Så vad tycker ni blir mitt(vårt,haha) kök något fint?


Till sist måste jag ju visa en bild på min älskade make, mätt å trätt=) Och lycklig=) Älskar när han ler mot mig, mitt hjärta smälter varje gång.

  



Kisses and hugs from the pink lily   

Av Lilja - 31 december 2010 00:05

Ja idag har vi kommit en liten bit på vägen till vårt nya kök=) vi trottsade förkylning och huvudvärk å kolla lite kakel på kakelcentralen, sjukt trevlig man som hjälpte oss där, men han satte tankarna i rullning=) Men vi bestämde oss för en kakelplatta som är 60*30cm(har jag för mig det var), men sen åkte vi till cheapy, och där fanns ett minst lika snyggt kakel som var billigare, så nu har vi iaf två alterantiv känns skönt=) Kommer bli en något ljusare grå än bänkskivan.


Vi var även inne Rusta där vi inte kunde bärga oss utan köpte tapeten=) Kommer bli så sjukt snyggt när de blir klart=).


Här är tapeten vi köpte, alltså samma som jag visat förut=)

  


Vår bänkskiva kommer se ut typ såhär. Är en obefintlig nyansskillnad på den bänken vi ska ha eftersom vi måste måttbeställa=( Ingen har merrän högst 3040mm i sitt sortiment och vi behöver 3400mm.

  


Kaklet ska vara grått i typ denna nyansen kanske en aningen mörkare.

  




Kisses and hugs from the pink lily








Av Lilja - 30 december 2010 11:40

Ja jag vill ju ha ett nytt kök, vårt är så fruktansvärt skabbigt, luktar äckligt i skåpen, massa äckliga fläckar inuti och på vissa ställen även utanpå. Hyllplan som faller ner, låda som inte går å stänga, lådor som inte går att dra ut. Ja ni fattar räääligt alltså.=)haha


Så nytt kök ska vi göra år 2011. Men nu till alla detaljerna då, jag har lide beslutsångest så tänkte höra vad ni få läsare tycker=)


Golv är ju lite dilemma, jag vill gärna att det ser ut som kakel/shiffer/klinker... ja ni fattar=) Har ett par alternativ änsålänge.


Tycker detta golvet är häftigt för de ser ut som det är plattor av olika storlekar, MEN risken är att det är lite brunt i golvet, och jag vill ha svart/grå toner. Vad tror ni? (ber om ursäkt för allt de vita, ingår inte i golvet;)haha)

 


Detta golvet bara älskar jag, MEN jag e inget stort fan vad shiffer igentligen, och detta skulle se ut som shiffer enligt beskrivningen. Men på bilden ser de snyggt ut, vad tycker ni? Detta golvet eller golvet ovan?

 


Sen e de ju så att köket ska gå i vitt/grått/svarta toner. En accentfärg är ju bara ett måste, har bara inte kommit på riktigt vilken färg. Men funderar på en tapet, och isf blir accentfärgen lila. Vad tycker ni om denna tapet? De ljusgråa partierna som föreställer blomskälkar ska vi försöka bryta fram och måla på resterande väggar, alltså tapeten ska bli en fondvägg. Vad tror ni om de?

   


Våra fula furu fönsterbänkar i hela huset är jag ABSOLUT INTE något förtjust i. Och ska man ändå fixa köket så får man passa på att byta iaf i köket=) Dessa fönsterbänkarna tycker jag e snygga me lufthål, finns även utan hålen, vilket tycker ni?

    


Köksluckorna & lådor kommer se ut såhär, lådor och dörr ser lite olika ut i färgnyans, varför vet jag inte. Men vad tycker ni?

   


Detta skåpet ska vi har bredvid kyl och frys=) Jag gillar vitrinskåp.

   


Så de var allt för denna gången, kom gärna med tips å länkar om ni har något=)) vårt största problem är vad vi ska ha för kakel ovanför vasken.


Kisses and hugs from the pink lily 



Av Lilja - 28 december 2010 22:42

Ja God Jul=) eller snarare Gott Nytt År kanske, gud vad seg jag e. Vill verkligen blogga men glömmer helt bort.


Idag har de iaf INTE varit en bra dag=(( I söndes började både jag å Stoffe snörvla. Igår blev de bara sämre och sämre med jätte ont i höger kind å öra. I morse kändes de sådär så jag gick till jobbet, men klara bara av att jobba 2timmar sen gick jag hem. Nu är jag så slö igen, jag e inte trött, men kroppen är helt väck, synen reagerar långsamt osv, känns som feber är på väg, men bryter inte ut.


Iaf hoppas alla haft en härlig jul. Det har jag, var jätte mysigt att träffa Farmor (Stoffes farmor) och svärfar den 23 & 25. Farmor hade köpt en jättefin julduk till oss och två grytunderlägg i metall, jag får fotta sen=)hihi.


Av svärfar fick vi Nintendo Wii, där vi själva betala halva typ, så vi kan säga att av varann och svärfar fick vi nintendo Wii, det limited edition med Super Mario Bros. Hihi roligt som tusan är det, men man kan bara samla på sig 99liv, dåligt:P.


Av Pia o Ola fick vi ett jättefint foto på Ellen o Oskar=) Har velat ha foto på ungarna jättelänge, såna dagis/skolfoto, första gången jag fått det!!!! Och jag har 5 syskonbarn nu!! DÅLIGT Systrar=)hihi. De e ju sån perfekt present, vill ha bilder på alla barn att sätta upp i trappan=) Av Pia o Ola fick vi även isformar som blir ljuslyktor, eller glas till drink om man vill de=) Väldigt häftigt=)


Av Mor o Far fick vi pengar, perfekt början på nya köket=). Och av Per fick vi en fonduegryta, den hade jag ångest för hörde att den var så himla dyr. Synd bara vi redan har en. Plus att vi har koppar till chokladfondue (om man bara är två), och vi har aldrig använt ngt av de, får väl börja me de då=)


Av Lena fick vi en upplevelse, ett cafebesök, får se vart de blir=) Någonstans i Sverige, kanske Stockholm=) Sen fick vi även en sån där ni vet man skakar så ringlar de snöflingor, fast i denna var det glitter och i mitten sitter där vårt bröllopsfoto, jag på ena sidan o Stoffe på andra=) Jätte gulligt.


Hmm sen minns jag knappt vad jag fått mer fått massa av Stoffe klart, jag får fotta sen som sagt, om ngn är intresserad=)hihi.


Nee nu får jag gå å lägga mig känner att kroppen håller på att stänga ner. Hoppas jag mår bättre imorgon så jag kan jobba, annars blir de la sängen hela dagen, inte bra de heller=(


Kisses and hugs from the pink lily



Av Lilja - 20 december 2010 23:20

.. jag skrev senast. Ber om ursäkt för det till er få som läser=)hihi.


Har helt enkelt inte haft tid, mycket med praktik och dbt å ja allt möjligt.


Tänkte dock uppdatera lite=) Torsdagen den andre december slutade jag DBT:n efter 2½års gruppterapi. Så hade jag gått igenom alla färdigheter(som det kallas) 2ggr och då anses man vara färdig med gruppterapin.

Jag träffar fortfarande Eva en gång i veckan(julledigt nu). Och det var med blandade känslor jag slutade, visst är det jätteskönt att äntligen få sluta, slippa hänga upp sitt liv på att man varje torsdag ska dit, man har inte kunnat plugga vad man vill eller jobba/praktisera som man vill. Nu är det "bara" en terapitimme ensam i veckan som är mer flexibel, kan ju bli vilken dag som i veckan i princip.

Men jag kommer sakna tjejerna något fruktansvärt alltså. Man blir som en liten familj, sån enorm trygghet. Känns som jag knuffats ut från boet och ska lära mig flyga direkt=) Men så snabbt behöver det iof inte gå=).


Så nu praktiserar jag 5dagar i veckan istället för 4. Men bara fram till den 21 januari=) Då ska jag börja plugga igen, och inte vilket ämne som helst utan Barn och ungdomssjukvård=)) Vilket innebär praktik på sjukhuset. Ska bli så sjukt jäkla roligt alltså=)) Kommer sakna macken å personalen där, men jag bor ju nära så får komma dit å störa mig lite emellanåt;)hihi.


Så mitt liv bara rullar på i sällan skådad takt. Nu blev detta ett fruktansvärt tråkigt och långt inlägg menmen=) behövde snacka om mig litta.


Bokat resa har med gjorts, till Parga i sommar=) ska bli så jädrans underbart, har nedräkning på datorn men de känns som om det är en evighet dit. Och det är det ju lite också=) När vi åker till Parga  är jag färdig undersköterska(förutsatt att jag klarar kursen, hihi), min älskade make är 30år och vi har varit gifta i 1år=) De känns helt ofattbart.


För 3år sedan var jag så långt ner på botten som man kan komma. De har tagit tid, mycket tårar, mycket jävlar anama, och nu sitter jag här. Lyckligare än jag någonsin varit, min käre vän Borderline i fint schack, gift och hus. Hade kunnat åka tillbaka 3 år i tiden och sagt -De kommer lösa sig, om 3år mår du mycket bättre och är t.o.m gift, så hade jag trott jag själv var dum i huvet=)haha


Allt som hände i runt 8år, all förnedring, all smärta, all gråt, all skolk, all oförstående personal på skola och sjukvård. De 8åren har "bara" tagit 3år att rätta till. Är det inte fantastiskt? Jag trodde mitt liv alltid skulle vara ett helvete, men på 3år har det mesta rättat till sig(även om jag inte helt har passerat mållinjen). En lärdom jag alltid kommer ha med mig, och kommer göra allt för att mina barn ska slippa. Frågan är hur får man barn att sluta mobbas? hur får man tonårskillar (även vuxna karlar) att behandla tjejer med respekt och ödmjukhet. (Finns självklart sviniga tjejer också, säkert lika många som killar, men de har jag ingen erfarenhet av)


Om man anar en viss ton av sarkasm så är det rätt. Jag är inte bitter, jag känner bara att jag har kämpat som en JÄVLA idiot för att få rätt på mitt liv. JAG har fått gå 2½ år i terapi, jag har fått kämpa mig igenom skolan på ett sätt som inte hade varit nödvändigt om vissa lärare på min gymnasieskola gett mig ett streck istället för IG, men är väl så att ett slutbetyg ser bättre ut i statistiken än ett samlat betygsdokument. Men ett samlat betyksdokument ger en chansen att läsa upp betygen genom att byta ut vissa ämnen mot andra. Jaja en röra helt enkelt.


Men jag har kämpat jag har inte gett upp. Min diagnos var min räddning. Den fick mig att inse att jag inte bara är störd, utan att det finns en anledning till att jag mådde som jag gjorde och jag kunde förändra det.

Förr kunde jag gråta i timmar om en kille sa jag var ful, de behövde inte vara en kille jag gilla kunde vara vem som helst. Nu blir jag självklart också sårad, men jag kan gå vidare, det sitter inte insvetsat i huvet i flera timmar ja ibland t.o.m dygn.


Förlåt för detta långa urtråkiga inlägget än en gång. Ville bara skriva av mig lite. Jag har nått en milstolpe i livet som jag är så otroligt stolt över=)


Kisses and hugs from the pink lily



Ovido - Quiz & Flashcards