thepinklily

Alla inlägg under september 2010

Av Lilja - 28 september 2010 21:26

Ja jag kunde inte slita mig från datorn=)hihi Kollade upp mattorna jag ska köpa imorgon till hallen på ovanvåningen. (Kristoffer vet inget, hihi)

Var inne på rusta i lördes å då var där bara typ 2-3kvar så hoppas där är imorgon.


Så här ser de ut=)

  

Alltså matta från rusta=) I turkost, precis som väggen. Dock lite mörkare turkos på mattorna=)


Så här blev hallen/färgen när det var färdigmålat. Dock är det skit svårt att få en rättvis bild när det är mörkt ute, blir inget bra ljus=(


   


Men något åt detta hållet=) Turkost med andra ord=)hihi. Får fixa till imorgon, ta bort färgen som kommit på golv å lister dammsuga å lägga ut mattorna tills älsklingen kommer hem=))


Kisses and hugs from the pink lily 






Av Lilja - 28 september 2010 21:10

Yes sett skräckis precis, blev så jävla förbannad av den. Instängd 2 såg jag. Sett ettan för några månader sedan.

När man äntligen tror nån ska klara sig så ja, ni får se den själva. Skräck skrämmer inte mig men kan göra mig förbannad=)haha. Ändå älskar jag det. Imorgon ska jag försöka få tag på Grace, den var utlånad, skulle lämnats tillbaka igår men icke=((


Min älskling är fortfarande iväg=(( så jävla tråkigt, hoppas verkligen han köper med sig något till mig=)haha Annars jävlar;).


Annars har jag inte gjort mkt vettigt idag, börjat slipa två trappsteg, men dammar så förbannat, står man ska ha munskydd, borde nog ha det hmm, e snål dock.


Sen har jag bara tvättat lite, några maskiner kvar, sen kommer ju älsklingen imorgon med massa tvätt, är fan aldrig tomt i tvättkorgen=((. Behöver byta i sängen med, Fannys hår gör att jag ligger å snyter mig hela nätterna, jävla hund att hoppa upp i sängen=( Måste dammsuga soffan för där har hon med legat. Älskar Fanny men hatar att vara allergisk=((


Imorgon blir de Eva å lite jobb.

Jobbat idag me iof och igår, skoj. Skönt med bara 3timmar, blev lite för mkt förut känner jag=(. Hade möte idag med arbetsförmedlingen, får se vad som sker i framtiden, men jag känner hopp=)


Nej ska väl snart krypa till kojs. Skulle gjort "läxa" till igår men känner inte att jag kunnat göra det redigt. Börjar tröttna rejält på allt vad DBT heter, samtidigt vill jag inte sluta.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 27 september 2010 11:22

Ja igår målade jag nästan klar hallen på ovanvåningen. Bara en liten bit kvar som jag inte når för de e snedtak över trappan, hmm undras hur jag ska lösa det, kommer säkert på något=)


Idag ska jag måla själva trapphuset, bilder på allt kommer senare=))


Nu ska jag fortsätta med dagens måsten och roligheter=)


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 26 september 2010 13:47

Nu har jag fixat min blogg lite. Haha=)

Den är inte längre så rosa, men har bilder på mina älsklingar (barnen på bilderna är inte mina=)hihi mina systras men älskar de såååå mkt precis som min make).


Nu ska jag borsta håret=) haha skulle ju INTE bli fast vid datorn.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 26 september 2010 10:49

Mm e verkligen sjukt trisst att vara själv hemma.

Kristoffer åkte iväg med jobbet idag, så får roa mig denna söndag ensam. Usch.

Igår började vi på vår hall på ovanvåningen och trappan, kommer bli sjukt snyggt.

Har spacklat trappan, tyvärr har det inte stelnat än, skulle börja slipa på de så fick jag me mig en massa spackel så får spackla om de trappsteget, åhh så jäkla tråkigt. Har hälften av trappstegen kvar att spackla oxå, kunde ju inte spackla alla=)hehe lite svårt att ta sig upp å ner då.



Idag måste jag köpa sånt tråg man har färg i svårt att måla med roller när man inte har det=)haha igår tog jag färg med pensel och la på rollerna, blev sjukt kladdigt, och färg på golvet m.m


Nej nu ska jag hoppa in i duschen så jag vaknar till.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 20 september 2010 01:18

Vad ska man tro? vad ska man tänka? Var ska man bo? 49,3%(än sålänge) har röstat på alliansen. Folk vill ha mer i plånboken, det vill väl alla. Men man får tänka på vad det kostar. Man kan inte bara tänka på sig själv. Jag har hellre mindre i plånboken om det innebär att vi får bättre skola, bättre vård, sjuka får vara sjuka, bättre miljö. Allting har sitt pris, och med en blå regering innebär det att de fattiga blir fattigare, att man ser ner på de svaga i samhället & ser bara över sitt egen plånbok. För mig är de blåa farligare än SD i detta läget. SD har inte en chans att få bestämma över Sverige men tyvärr har de blåa det. Ska man behöva bli statsminister själv för att få ordning på torpet? Jag står för mänskliga rättigheter, alla människors lika värde.


Det hade varit intressant att höra blåa väljares resonemang.

Jag är tydlig med vad jag tycker, men har aldrig hört en blå väljare säga varför han/hon väljer blått, förutom möjligtvis att bensinpriset går upp med röd regering.


Men vad är det för argument? Att något blir lite dyrare? Att man får högre skatt?

Alla gnäller på SD att de är främlingsfientliga. Men alliansen är inte bara främlingsfientligt det är svenskfientliga.


Visst ska vi inte ha ett Sverige där det är mer lönsamt att vara bidragstagare. Men har det någonsin varit lönsamt? Socialen har väl aldrig varit generös med pengar? Försäkringskassan, visst lite slappa har de väl allt varit. MEN det har aldrig lönat sig att vara bidragstagare, vissa smarta människor har säkert lyckats komma runt systemet som fanns vid röd regering och kanske tjänat på att gå hemma, men det är absolut inte majoriteten.

Desutom är utanförskap inget majoriteten vill ha. Folk vill kunna jobba. De åren min mamma gick sjukskriven ville hon kunna jobba, men i första hand ville hon MÅ BRA!!


Att slänga ut folk från sjukförsäkringen är inte lösning, vi behöver effiktivisera vården. Jag har själv varit på studiebesök på fkassan. Jag fråga då -om man är sjukskriven och väntar på operation, kan man då utförsäkras? Och som jag förstod det så kunde man det. Det är helt sjukt.


Min mamma väntade flera år på att ens få en röntgen, vården tog förmodligen mamma som en hypokondriker, tills de såg röntgenplåtarna, -Oj, de ser inte bra ut, du behöver stelopereras. Men att få en diagnos i Sverige är inte en snabb lösning, du ska vänta på operation, och innan operation ska de träffas olika läkare, och mellan varje läkare är det minst 3mån väntetid. Hur är det med vårdgarantin i det här landet igentligen?


Nej tacka vet jag en rödgrön regering, de bryr sig om de svaga i samhället och är inte så ego så de bara vill sänka skatterna för de som redan har det bra.

Däremot inte sagt att den politik som fördes innan 2006 var genial, långt ifrån. Men absolut bättre än alliansens!.


Om fyra år kan det vara för sent, då kan Sverige vara ett land med betydligt fler bidragstagare än före 2006, detta genom att sjuka människor utförsäkras och därigenom hamnar hos socialen. Dessa sjuka människor kommer bli ännu sjukare, de kommer tvingas sälja allt de har, sätta sig i en lägenhet innan socialen hjälper de. En del av dessa sjuka människor kommer förmodligen pga alliansens politik ta sitt eget liv. Detta säger jag för jag själv har varit i den sitsen, där ett liv efter detta ibland har kännts som enda möjligheten, men jag har inte gett upp kampen, och kommer inte ge upp. För jag har en underbar familj som finns där för mig, men det är inte alla som har det.


Jag är bara så otroligt ledsen för dagens resultat, jag har ett svart/vitt tänkande och mina nära vet varför. Jag kan inte förstå hur man kan rösta blått. Jag ser inte ner på människor för att de röstat blått, men jag kan inte förstå det. Jag kan inte se någon som helst bra och realistisk anledning att rösta blått.


Nu ska jag försöka sova, det blir svårt. Jag bor i ett land med egotrippade människor. Det är sorgligt. Detta är en mycket mörk dag i svensk historia. Om 4år hoppas jag att folk inser vad de ställt till med, och gör allt de kan för att göra allt bra igen.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 9 september 2010 01:31

Ja änsålänge har vi sju vackra bebisar i vårt akvarium, å de verkar trivas som fisken i vattnet;);)hihi.

Förutom en av de svarta neon tetororna. H*n står bara i en del av båten(har en båt i akvariumet som ser ut som ett skepsvrak, två delat=) som typ titanic), å där står h*n bara hela tiden medans de andra fyra glatt simmar omkring, jag försökte kolla på h*n ikväll å färgen är fin så tror inte h*n mår dåligt, kanske mobbad?. Ibland simmar h*n ut men inte ofta, vad ska man göra?


Ikväll har jag förutom försökt fota mina gullisar=) bakat en kladdkaka, med dumle och geisha choklad=)hihi, den smaka mumsfilibaba, är det något jag gör bäst så är det kladdkaka, aldrig smakat någon så god som min, de e de enda ego självförtroendet jag har så är det mina kladdkakor=), har ny idé till nästa gång=).

Hur som, tänkte bjuda familjen lilja på kladdkaka, de är ju mitt uppe i kökrenovering, tyvärr har jag inga bilder. Och tyvärr dog pappas kamerabatteri när jag försökte ta bilder, men fick någon innan båda väggarna var nere=) Men lägger in bilder imorgon tänkte jag, om de är ok med mor å far.


Så kladdkaka med vaniljglass tänkte jag bjuda de på imorgon, de blir smaskens det. Sen köpte jag även ett choklad till pappa som jag vet han älska när jag va yngre=) RAGUSA=) tycker iof själv de är sjukt gott, synd de e så sablans dyrt bara.


Nej nu är det sängen som gäller upp tidigt jajamen.


Föresten en bild på räkan Bettan=) hon hade något skumt för sig idag och lixom krafsa sig upp för rutan och ja jag vet inte vad hon ville igentligen. Men fick för första gången se henne på nära håll, brukar gömma sig bra annars=(( Har ju en räka till som är mer röd, Rolf. Men han har jag inte sett alls ikväll, annan dag hoppas jag=) (Rolf & Bettan är för övrigt från Rena Rama Rolf=)) Jag som döpt, Kristoffer har ingen talan om saken, får jag inte döpa våra barn till vad jag vill så får jag iaf döpa våra små bebisar i akvariumet=)


  

Bettan är c:a 1cm lång


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 5 september 2010 22:51

Yes tjenixen.

Idag har jag å älsklingen varit i stora staden(Kristianstad) och köpt akvarium, akvariegrus, snäckor=)) Jätte fint, vi köpte vitt grus och turkos glasgrus=) Sketa snyggt blev de, ser lite ut som om det är ett saltvattensakvarium.


Så nu är pump och doppvärmare i och igång=) även hällt i medel som gör att kranvattnet blir mer fiskvänligt=) Så fisk ska vi köpa denna veckan=)

Ska bli grymt fint å mysigt=)) bilder får komma sen.


Sitter å snackar me svågern på skype, trevligt att få prata me de där borta i USA, ska bli roligt när de kommer till Sverige igen, lillemannen är så underbart söt=)


Kisses and hugs from the pink lily





Ovido - Quiz & Flashcards