thepinklily

Alla inlägg under januari 2012

Av Lilja - 28 januari 2012 23:27

Idag har vi haft det riktigt mysigt. Vi inledde dagen med att städa, städa och åter städa=)hehe River sov mellan typ 00-08,30 mat sen sov han mellan typ 9,30-13,00 nått, så vi hann verkligen med mycket de timmarna. Sen kom svärfar och Lena hit och vi åt raclette(stavning?) mycket gott, mycket trevligt. River var så snäll så och sov mesta delen av middagen, fick kela en del med farfar och Lena oxå=) Harmonisk pojke idag=)


Vid 18-tiden blev vi ensamma igen och tittade lite slött på tvn, pratade lite om semester till sommaren sen startade vi "Män som hatar kvinnor" även här sov River nästan hela tiden, nu e filmen slut, River har fått ny blöja, blivit smord och fått mat, kul att få han att somna för natten nu=)haha Men är ju rätt att han ska somna vid 20-tiden.


Dags att dra oss upp mot sängen snart, släcka ner lite först.



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 26 januari 2012 21:16

För några år sedan var jag en riktig shoppoholic, lyckades ta mig ifrån de där. MEN sen fick vi barn=)haha och nu kan jag inte gå på stan utan att shoppa. Var på stan idag med bästa Linn och söta Fia=) Det blev 3par byxor, 3bodys 2pyjamas, 2par strumpor och två haklappar till River=)haha, hade en del rabattcheckar, men kostade ju en del ändå, väldigt fina kläder. Eftersom jag e så små shoppberoende nu så blir de att jag måste köpa 74/80, för jag har så mycket i 62/68=)haha pyjamaserna tog jag visserligen i strl 68 eftersom River inte har så mycket pyjamaser i den storleken och han behöver ha mycket kläder av allt, blir ju byte flera ggr om dagen, ibland pyjamasbyte på natten=( Ingen av hans kläder kommer kunna gå i arv för de slits ut totalt=( Men lille pluttas kan ju inte gå runt i blöta kläder, framförallt inte såhär års.


Vad gäller mig själv så har jag sökt jobb nu, de hann inte merrän lägga ut jobbannonser innan jag sökte=)hehe Känns skönt att ha det gjort, hade redan förberett CV och personligt brev, vet man var man ska söka jobb så kan man ju skriva sånt i förväg.


Snart dags att gå upp och lägga oss, River är lite orolig ikväll=(( kommer inte till ro lilla hjärtat.



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 24 januari 2012 20:25

Han bara kräker och kräker=( vissa dagar e de riktigt illa, medans andra dagar är de bättre. Han börjar få sår bakom örat, jag har tvättat med babytvål o vatten, olja, våtservetter, smort med salva ändå va de rejält illa idag, nu har jag noga igen tvättat med bara olja, såg ut som sårskorpa nästan men vet ju inte om de va sårskorpa eller torkat kräk eller blanding kanske så torkade bort det och smorde, känns som en gång om dagen inte räcker, korkar givetvis bort kräket när han kräker men bakom öronen vill de gärna bli instängt, samma på halsen men där är han mest röd, fan skit svårt att lufta huden på halsen när han inte vill hålla huvudet streckt så de kan luftas. Han lider inte av det iaf, efter jag tvättat och smort bakom örat(kom lite blod på pappret) så bara skratta han och prata, och sa inget när jag tvätta heller, merrän att han blev irriterad av att vi höll hans huvud, så duktig pojke. Men var nära jag börja lipa när jag såg de blev lite rött på pappret, man känner sig så värdelös som mamma=(.


Övrigt så har River sovit jätte bra inatt, 6timmar i streck utan ens nappip=) när han pep till vid sex i morse sa jag -men vi har ju precis somnat varför spottar du ut nappen, och så hade vi sovit 6timmar=)haha men i nappen sen höll han på så innan han ville ha mat vid halv nio=)


För andra gången sen River föddes stod maten på bordet när Stoffe kom hem, har helt enkelt aldrig kunnat innan han vill alltid vara i famnen på mig om dagarna, men idag gick det bra=) Då låg han på sin barbapappa-sackosäck i köket med babygymsställningen framför sig och slåg på den, funka jätte bra, lite pip efter uppmärksamhet ibland, men räckte me lite prat och napp=)


Så när maten stod på lagning hann jag både fixa med disk och tvätt, skönt att känna man gjort något idag iaf=)



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 23 januari 2012 03:22

Eller ja det var gårdagen det, eller hur ska man räkna det när man hållit på både idag och igår men inte lagt sig än? hehe. Klockan är 03,23 och här sitter jag, surprise!! =(. Är inte så trött, men de lär jag vara inatt/på morgonen/förmiddagen/middestid när pluttas vill ha mat. Dåliga vanor vi fått in, vi borde båda somna tidigare, River har visserligen redan sovit typ 3-4timmar nu, känner rätt meningslöst att lägga mig innan han vill ha mat, men har jag otur vill han inte ha mat förren 10,00=)haha liiide jobbigt, får kanske kasta in handduken och gå upp å lägga mig iaf? Borde gå upp kl:0900 och aktivera oss båda två så vi är trötta klockan 20-21 ikväll, måste få in rutiner för pluttas men jisses vad svårt det är=((.


Hur som idag/igår har jag fått lite mera gjort, dock massor kvar att rensa med=(( Fått undan nya sittdelen till vagnen och bilbarnstolen in i förrådet under trappan så slipper vi snubbla på det i hallen. Rensat och slängt skor, slängt typ 4-5par jag typ aldrig använt, känns hemskt men vafan de är typ för små allihop=( Kanske borde lägga ut annons på de, bortskänkes eller nått. Ni som läser har två par rosa ballerinaskor typ, ett par träningsskor, ett par svart snygga broderade stövlar, pärlemovita klackskor jag gifte mig i, guldiga ballerina typ med öppen tå. Hmm var de fler skor? jaja låter något intressant hör av er, tror alla är i strl 38. Fint skick allihop, vissa är aldrig använda. Pärlemovita klackskorna är verkligen skit snygga, bara använda en gång(men missfärgade inuti, köpte strl 38 för det var enda storleken som fanns och ville verkligen gifta mig i dom, sorgligt att de egentligen är för små=((


Sen har jag tagit tag i räkningar och betalat, klöddat runt med konto, räknat på inkomst nu när Stoffe är pappaledig varje fredag, satt in räkningarna i pärmen, mailat bankmannen, fyllt i ansökan om försäkring till River, fyllt i lite andra papper som behöver skickas till olika ställen. Skruvat ihop alla Rivers nappflaskor, tvättat, hängt upp tvätt. Vojvoj vad trött jag e på allt som aldrig tar slut, är man färdig är det bara att börja om från början för då har de kommit mer. Alltid tvätt,alltid disk, alltid räkningar, alltid matlagning, alltid inhandling, alltid städa. Livet är jäkligt märkligt egentligen eller hur? vi bara sliter, går i skolan, jobbar, städar, tvättar, diskar. Tror inte ens 1/3 av livet tillbringas med något man verkligen tycker är roligt, snarare 1/10 om ens det. Ändå ska man tycka livet e så fruktansvärt jävla roligt och se framemot att ha det såhär hela livet, eller iaf fram till pension, om man inte stryker med innan dess. Vet det är ohållbart att aldrig jobba och bara ha roligt, man har ju inte råd att göra så mycket roligt om man inte tjänar pengar, men ändå. Jaja lite livsfilosofi såhär mitt i natta.


Nu måste jag ta mig uppåt och försöka sova, hoppas River vaknar till och vill äta först bara=)



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 22 januari 2012 16:25

Nyss hemkomna från en skön promenad, solen visa sig ytterst lite, men var skönt ändå, inte blåsigt, inte regn, enda var väl att det var halt på sina ställen.

Vi gick och kollade på kyrkan, som faktsigt var öppen=) så nu vet vi hur det ser ut där River ska döpas=) Först låg River och titta i vagnen sen somna han gott, men vakna strax innan vi kom hem=) En liten powenapp, nu får han litta mad=)


Själv har jag börjat på detta eviga sorterandet, slänger sånt som inte används, bara ligger och tar plats och kommer förmodligen aldrig att användas.



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 21 januari 2012 23:32

Idag har jag fått en hel del gjort, men ändå inte=(( massor kvar att göra, har ju inte legat i konstant i flera timmar är väl därför, tar fasiken aldrig slut=((

Har iaf äntligen fixat till "garderoben" i hallen, vi har ju byggt upp en liten vägg och har draperi för, så bakom är där klädstång, hylla och skoställ. Draperiet har hängt på en stållina, men aldrig varit nöjd med det, krokarna tyget hängt i trilla alltid av osv. Nu har jag skruvat upp en gardinstång i taket, jäkligt mycket bättre. Passa på att tvätta tyget medans jag ändå höll på, de har ju hängt uppe typ 1½år eller nått=) så då fick jag nytta av mitt nya strykjärn jag fick i födelsedagspresent, och jäklar vilket strykjärn, fy satan alltså har aldrig sett ett så bra strykjärn, när jag annars har strykit har de nästan blivit värre rynkor än där var från början, men detta gör tyget så himla slätt och fint=) Man kan både spruta vatten och spruta ånga underifrån, askalas=) Så tack mor och far e nog den bästa present jag fått, nu e de ju roligt att stryka=)) Imorgon blir de stryka gardiner och ta ner julgardinerna=)


Har plockat undan lite med men nu e de massa saker överallt, blir så när man ändrar om=(( Jaja en dag imorgon me, och jag e ju mammaledig så då har jag ju all tid i världen(eller hur, som om man får något gjort med en bebis som bara vill vara i knät hela dagarna).


Har ju även lagat lite mat idag och tvättat, Stoffe har haft huvudansvaret för River idag, man får lite turas om lixom.



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 21 januari 2012 14:14

Håller på att ändra om här hemma, vad gäller förvaring. Brukar alltid ha julsakerna på vinden men ljusstakarna till fönstrena är gjorda av papper och var fuktiga märkte vi när de var dags att sätta upp så vågar inte ha de på vinden längre så blir att flytta om lite i förvaringsutrymmena här.


River ligger och kelar hos pappa, precis fått på sig kläder och ny blöja, sprallat som en galning på skötbordet=)hehe han gillar att ligga där, skönt det iaf, i princip aldrig skrik på skötbordet vad vi än gör, sålänge han inte är jätte trött eller jätte hungrig såklart.


Nej fortsätta ändra om här, sortera, slänga, dammsuga, tvätta, diska, laga mat m.m För att kunna njuta med pojkarna ikväll=)



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 21 januari 2012 01:45

Idag var de dags för tandläkaren igen, var ett och ett halvt år sedan sist. Eller nja stämmer inte riktigt, sist var de bara tandhyginisten jag träffa precis som de senaste gångerna innan dess, men idag var de alltså istället tandläkaren, av vilken anledning vet jag icke. Hur som haver, när jag va yngre hade jag alltid samma tandläkare i Tollarp men nu fick jag en ny, väldigt trevlig tandläkare. MEN tyvärr hade jag en del tandsten och detta skulle han alltså avlägsna och FYFAN säger jag bara vad ont de gjorde, de va så jag ville börja lipa, både när jag satt där och efteråt när jag tänkte på det. Har fortfarande ont i munnen=(( nu är jag inte känslig när de gäller munnen och tänderna, har dragit ut typ 7tänder när jag va yngre och aldrig tyckte de varit särskilt farligt men detta va ta mig *piiip* smärtsamt alltså.


Efter misshandlingen hos tandläkaren körde vi vidare söderut, ett snabbstopp i Linderöd sen vidare till Löberöd och rensa lide skit, blev tre säckar på typ en halv timme. Uppe i 10säckar skit och har knappt börjat ens.


Tyckte vi förtjäna lite roligt idag med så vi åkte till Nova Lund och gick i lite roliga affärer(Bolagret, Granit, Lindex, Kapphal, HM och Gina tricot. Hittade två tröjor till mig, pyamas och strumpor till pluttas och lide annat fint till dopet bland annat.


När vi ändå var på vägen så tänkte vi vafan vi kan väl slå två, tre, fyra flugor i en smäll och fortsätta ner till Malmö och Bunkeflo, sagt och gjort vi var så välkomna till Bunkeflo så vi körde dit=) Hade en väldigt trevlig kväll med svärfar och fjällan;) eller sambon/fästmön kanske man ska säga istället=) Farfar kela mycket med lille River, så fint att se=) även Lena fick kela lite, tills River blev sådär vrålhungrig så nappen inte var värt något längre. Som sagt en mycket trevlig kväll med lite god dricka(tja för alla utom mig som drack vatten, föredrar det när man hade lite ont i käften).


Nu är de dags att sussa, pluttas sover redan och hoppas han vill sova några timmar nu, blev ju lite konstigt med sömn när man är iväg och kommer hem sent.



Kisses and hugs from the pink lily

Ovido - Quiz & Flashcards