thepinklily

Alla inlägg under juli 2012

Av Lilja - 31 juli 2012 09:38

Det åskar ute:) och regnar. Låter så mysigt när man sitter här inne:) River kryper runt och leker och "pratar":) han har börjat använda ljus pipig röst emellanåt:)haha så himla gulligt.

Imorgon är det dags för Bvc igen, hoppas River följt sin kurva, var ju 2mån sen sist vi var där. Han verkar må toppen och äter jättebra då borde inte vara några problem:))

Saknar maken:( snart ska han äntligen ha semester och efter det börjar jag skolan förhoppningsvis.

Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 26 juli 2012 13:19

Tänkte lägga upp en liten lista på olika viktmål=)


*2 Juli-2012 = startvikt

*17 Augusti-2012= ner 5kg

*1 Oktober-2012= ner 10kg

*29 November-2012(Rivers 1års dag)= ner 15kg

*28 Januari-2013= ner 20kg

*25 Mars-2013= ner 25kg

*1 Juni-2013= Nått målvikten!

*1 September-2013= Nått drömvikten!


Om detta kommer hållas återstår att se, men det känns som det funkar bra nu, vill verkligen inte förstöra detta!! Fet, olycklig för att kunna äta skitmat, eller smal och lycklig=)) Mantra som måste gå i huvudet hela tiden=)haha



Kisses and hugs from the pink lily


Av Lilja - 26 juli 2012 11:23

-3,9kg idag:) hållt på tre och en halv vecka nu:) vågen stod stilla på 3kg över en vecka, men nu äntligen går det ner igen.

Har använt motionsbandet idag, lite mer än 30min totalt:) fick pausa pga River efter de första 10min, inte lätt att träna med en nyfiken, klåfingrig bebis:)
Snacka om att svetten rann! Aldrig svettats så mycket innan, haha. Inte ens sist jag träna på gym. Men nu väger jag ju mer och det är VARMT. Men svett ger resultat om inte jag minns fel;).

Snart kommer maken hem då blir de mycke städning, besök ikväll.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 24 juli 2012 23:55

Äntligen fint väder så vi kunde få uterumstaket bytt! Slut på massa spannar överallt för att samla upp regnvattnet som läckte in! Mamma och pappa är helt underbara som hjälpt oss:) och River har varit superlycklig dom fått leka med mormor hela dagen. Han somna som en stock innan vi hann byta blöja och ge välling så han sov på skötbordet vid blöjbyte/insmorning:)haha.
Han vakna dock lite yrt en kort stund efter och fick välling:)

På torsdag kommer de bästa föräldrarna igen på förmiddagen för att hjälpa mig fixa de sista småpillet i köket:). Imorgon blir det maxi och tippen, hua vad drygt det är att köra skit till tippen.

Jaja tjatig som vanligt! Natti natti


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 22 juli 2012 11:30

Igår hade vi en helt underbar eftermiddag/kväll med familjen. Vi hade lite BBQ-fest här hemma:) alla verka nöjda med mat och dryck:). River var i sitt ezze, han älskar verkligen folk:) hoppa, skratta och såg allmänt överlycklig ut, min lilla prins<3.

Idag har jag använt gånandet för första gången, fick dock bryta efter 15min/1km för jag gick barfota, aj som satan!! Ska på med skorna strax och upp igen:)

Ikväll är sista kvällen gotlänningarna är här, kommer sakna dom!!:( men ses snart igen som tur är:)

Nu pockar River på uppmärksamhet:)


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 19 juli 2012 09:18

Likadan natt som de varit senaste tiden. Pip och gnäll och bökande i sängen:(( fattar inte varför, han kliar sig lite men där syns inget eksem och han har kliat sig värre men sovit bättre, verkar inte vara några tänder på g heller:// natten till tisdag fick han flytande alvedon och sov jätte bra hela natten, ska prova ge det ikväll igen.

Vet han inte kan hjälpa det men tycker det är jobbigt och frustrerande att inte få sova utan pip och en fot, rumpa i ansiktet. För att inte tala om när han väckte mig vid 4tiden genom att skalla mig på näsan!! :(

Nu är han vaken, pigg och gla som vanligt:) försöker klättra på mig.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 18 juli 2012 15:46

Idag är vi på Andys. River har haft jätte skoj i bollhavet:)

Nu sussar han gott i vagnen:)

Av Lilja - 18 juli 2012 15:45

Idag är vi på Andys. River har haft jätte skoj i bollhavet:)

Nu sussar han gott i vagnen:)

Ovido - Quiz & Flashcards