thepinklily

Alla inlägg under februari 2011

Av Lilja - 25 februari 2011 14:19

Ja de börjar likna något i köket. Bänkskivan kom igår, tyvärr går den inte in, måste lösa det, men det fixar vi klart=) Men jag va sjukt arg igår för de inte gick, var både trött och hungrig(ingen bra kombination).


Här är iaf lite bilder från köket=)


      Jag jobbar hårt=)haha         Här ser man hur snett köket var från början, eller iaf fläkten.   Vår älskade bänkskiva. Jag e KÄR, tycker den e så snygg.   Bänkskiva VS golvet=)   Och en större bild på golvet, är super nöjd=)


Sen får jag ju bjuda på lite bilder från Alla hjärtans dag också=)

  Försökte mig på hjärtbakelser=)hihi blev ju inte supersnygga, men goda=)

Ägget jag fick av Petra när jag fyllde år. Det är så himla snyggt, älskar det. 

Ägget och rosorna=) 

  Älskar denna bilden=)


Kan säga det att rosorna står än idag 1½v efter alla hjärtans dag=))


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 25 februari 2011 14:10

12dagar kvar innan vi vet om vi lyckades denna gångenn. Tråkig väntan "tur" jag ska jobba så man har annat att tänka på, haha eller NEJ, kommer ju inte bli annat att tänka på kommer ju se små bebisar VARJE jobbdag. Men jag tycker de ska bli kul, men e nervös me jobbet.


Hur som helst, jag hade ägglossning i onsdes, började även smörja med progesteronkräm i onsdes som ska göra hjälpa ägget att fästa och hålla sig kvar. Blir jag gravid så ska jag fortsätta smörja till vecka 12. Slutar man tvärt med krämen innan vecka 12 så är risken stor för missfall, å det vill vi ju absolut inte. Anledningen är att from v12 börjar moderkakan att producera en massa progesteron.


Inatt fick jag asont i magen, trodde jag skulle dö, nästan. Vet inte varför skit skumt, kan ju kanske vara hormoner å sånt, men jobbigt iaf. Stoffe fråga om vi skulle åka in, han e så gullig och mån om mig, men jag försökte somna om, kunde bara ligga på sidan så släppte de onda till slut, la jag mig på rygg kom smärtan igen=(


Känns skönt med vår resa i sommar, ving har lagt ut vilka utflykter de har=) ska bli så mysigt. 19000kr har vi sparat nu, varav 12500kr ska betalas för resan. Vi sparar 3000kr i månaden, så när vi åker har vi lite mer än 20000kr i respengar, jag vet inte alls hur mkt som kommer gå när man är två personer och två veckor. Så allt annat man vill ha får man stå över, vi säger vi inte har råd, och det är ju klart vi har råd om vi tar av våra respengar, men de vill vi ju inte.


Tänkte berätta en sak till. Blir jag gravid nu är beräknad förlossning runt den dagen Altea(Stoffes mamma) gick bort. Jag hoppas det är ett teckan, att jag blir gravid nu.


Nu ska jag fortsätta här hemma.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 17 februari 2011 00:09

Ja jag sitter här å drömmer mig bort till efterlängtade Parga på Greklands fastland. Jag vill så gärna ha sommar nu så vi kan få åka på vår första riktiga resa tillsammans. En riktig smekmånad=) ett år sent.


Det som är så underbart är att det blir två underbara veckor, så man verkligen hinner njuta. En vecka är för kort tid tycker jag, och fick me maken på min linje=)


Tänkte visa hur det ser ut i Parga och vårt hotell. Bilderna är tagna från ving.se


    Ser det inte underbart ut? Runt "berget" är en badstrand om jag förstått beskrivningar rätt=)


Idag har jag annars bara gjort klart min hemtenta, rätt nöjd med den. Har VG och MVG uppgiften kvar, vi har fram till måndag 28/2 på oss, skönt för jag vill verkligen få till en bra VG och MVG uppgift.


Träffat Eva idag också, skönt att få stöd nu när jag börjat få ångest över mitt praktikschema.


Nej nu ska jag sova, imorgon ska vi till sjukhuset och lyssna på deras hygienpolicy och gå rundvandring på barnkliniken=) Spännande.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 13 februari 2011 23:10

Tjenixen!

Nu är det typ 10:de gången jag försöker göra ett inlägg, hoppas de kan funka nu. Vi hade problem med internet så jag ladda ner internet explorer 9. Jävla mög e det, och de går inte att få tillbaka 8 utan att avinstallera 9 å jag har helt enkelt inte orkat tjaffsa med det. Jaja hursom helst=) Nu skriver jag via Mozilla. Hoppas de går bättre.


Jag har iaf inte skrivit på länge, de har varit massor att göra. I skolan är de alltid mycket, bara en vecka kvar, sen lov, sen praktik 6v=) Kommer vara skönt när det är över, jag tycker det är jätte intressant å de syns på mitt betyg hittills, men det är tufft. Sen har vi ju massor med köket också.


Förra fredagen var mor och far här och hjälpte oss riva i köket, nu är allt ute utom ett skåp bredvid fläkten. Är el till fläkten inkopplat genom de skåpet. Men det är inte akut att ta bort det,  bara vi får upp vaskaskåpen tills vi får bänkskivan i slutet av månaden. Längtar=)) Måste ringa en elektriker också, man ska ju inte koppla in häll och ugn själv. Vet inte vad vi skulle gjort utan mina föräldrar dom är guld värda!.


På fredagkvällen hämtade vi sedan Stoffes bror på flygplatsen i Malmö. Sen var vi i Flyinge hela helgen. Var riktigt roligt att träffa svågern=) Tyckte vi hade grymt roligt när vi sorterade bland alla grejer. De ska ju flyttas från Flyinge, och där är nog inte slängt något på över 20år=)hihi. Min far e likadan, jag bävar inför den dagen då vi måste rensa mamma å pappas hus, herregud=) Allting är bra att ha typ=)hihi Det ligger nog i det manliga släktet. Själv slänger jag gärna sånt jag vet aldrig används eller kommer användas. Jag å Stoffe försöker mötas halvvägs, vilket innebär att mycket åker upp i sommarstugan=)haha.


Visst ja sen på söndagen fyllde ju Pappsen 63år=) Och med tanke på allt han gjort för oss sen vi flytta hit, och att vi var skyldig han pengar så slog vi på stort och köpte en riktigt bra skruvdragare med lampa. Den han hade sen innan har han ju köpt billigt på ÖB och bytt 2ggr=)haha varje gång var det jag som förstört den. Satt i fel laddstation, och bränt motorn en gång=)haha Den nya ska vara bättre hoppas jag=) Han verka iaf glad över presenten=) Han fick även 12 jägermeister snapsglas som vi hittade i Flyinge=)hihi.


I fredes var vi sen i Linderöd igen för att fira både pappa och Per(Per fyllde 31 i fredes). Det blev god mat och trevligt sällskap, fick även höra en underbar nyhet=)) men den avslöjar jag inte än.

Igår var sen mamma och pappa hos oss igen för att hjälpa oss lägga golvet. Och fyfan säger jag bara!! jag hade köpt ett golv på cheapy(ber om ursäkt Emelie för jag inte lyssna på dig) jävla skitgolv, gick inte att lägga möget man ska ju kunna klicka i men det var omöjligt. En ska är iaf jäkligt bra vi fick lämna tillbaka de oöppnade paketen trotts att jag slarvat bort kvittot. Jäkligt schysst. Sen åkte vi till byggmax och köpte ett ordentligt golv=) Blev riktigt snyggt. Får ta bild sen.


Vill igen tacka mamma och pappa för allt ni gör för oss, trotts värk ställer ni alltid upp. Älskar er så otroligt mycket  


Nu har vi även fått iväg inbjudningarna till Stoffes 30års fest, hoppas folk vill komma=)


Ursäkta det långa inlägget var ju mycket att ta igen=)hihi


Kisses and hugs from the pink lily




Av Lilja - 2 februari 2011 00:09

Än sålänge går de fruktansvärt segt me köket, behöver hjälp att plugga elkablar och vattenledningar. Hoppas få hjälp me de i veckan=)) efter de e det bara att riva å lägga golvet=). Sen upp me allt klart. Bara 4skåp kvar att skruva varav det ena är högskåpet som måste skruvas på plats för de e så högt.


Längtar så, det ska ju vara klart till Stoffes 30års fest annars blir jag knäckt;). Bänkskivan kommer ju dock inte försen slutet på februari, hade varit skönt att ha bänkskåpen på plats till dess alltså. Men de ska ju dras lite el å så med, och man vet ju inte när elektrikern kan. Borde kanske ringa först å höra;)hihi


Skolan har ju börjat nu(förra veckan). Är jätte roligt å intressant. Gillar dock inte grupparbete men de slapp vi denna veckan=).


Imorgon ska vi fortsätta tömma köket, man har ju lite grejer kvar i skåpen, å så får stoffe skruva ner det som går att skruva ner, det vill säga dörrar och hyllplan och lådor=). Han får riva jag skruva de nya=).


Sen e bredspacklingen av väggarna påbörjade, haha fan vad tråkigt det är och inte lätt, måste ju bli rakt, jobbigaste e nog ändå allt damm när man ska slipa det. Köpt både munskydd och skyddsglasögon=).


Försöker hitta födelsedagspresent till min älskade make. 30år de ska ju verkligen firas, men känns som de inte finns råd=(. Har iaf fixat en födelsedagspresent, jag tror han kommer älska den. Men vad ska man mer hitta på? De enda jag kan tänka e kastruller till nya spisen(induktion). Men han vill klart inte önska sig sådant jag tycker vi behöver;) Men jag fick presentkort till en dammsugare av familjen, de tycker inte jag e så roligt;)hihi Jaja vi får la se. Har ni tips på någon bra present till en fotbollsgalen 30årig kille får nu gärna säga till=)


Nej nu ska jag skriva inköpslista till imorgon. Maxi japp=)


Kisses and hugs from the pink lily

Ovido - Quiz & Flashcards