thepinklily

Alla inlägg under april 2010

Av Lilja - 29 april 2010 18:51

...gott var maten jag gjorde idag=) längesen jag åt något så gott.

Var sweet chili torsk i ugnen, broccoligratäng och grönsaker=)) Mums mums. Broccoligratäng gjorde jag iof inte själv utan köpt, bara tillverkade den i ugnen, men sjuuukt gott tillsammans alltihop.


Och jag har ätit en kiwi, en banan och ett äpple idag.


Ska verkligen försöka gå ner i vikt nu, för att må bättre, se bättre ut och bli lyckligare. Men har sagt de förr utan att lyckas. Så jag lovar inget=)



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 28 april 2010 12:23

Har glömt att uppdatera bloggen nu på ett tag, ber om ursäkt för det. Varit lite mycket nu bara.

Kristoffer fyllde år igår så vi firade honom i lördes, mycket trevligt=))

Tyvärr började jag blir dålig igår(fortsatt kass) så hans födelsedag blev inte så himla rolig. Jag blir så gnällig när jag e sjuk, hungrig eller trött=(.


Annars så har de bara varit jobb och skola=) Roligt. Älskar verkligen min praktik, alla är så trevliga och jobbet är roligt=)


Nej nu ska jag ner å lägga mig på soffan innan huvet sprängs och jag får snor på tangentbordet.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 21 april 2010 16:43

Ja nu har Ljiljana och Mattias fått sin lille son=) Fått bild på han å han e jättesöt=) Längtar tills vi ska upp till Stockholm och hälsa på.

Så jag vill säga STORT GRATTIS till de nyblivna föräldrarna=)


Idag har jag jobbat 10-16, första gången 6timmars pass=) Och det har kännts jättebra=) Grymt skoj att stå i kassan måste jag säga=).

Nu e jag ledig resten av veckan=) härligt. Har massor som ska fixas här hemma, de ska grävas, sättas upp en vägg i hallen och fira min älskade som fyller år på tisdag.


Kristoffer är på fest med jobbet, så booooring att vara hemma själv, men samtidigt så får man kanske något gjort idag? hihi


Nej nu ska jag ner och plantera om mina tomatplanto som vuxit sig riktigt stora, de behöver verkligen nya krukor nu, de börjar slakna=(.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 20 april 2010 09:53

Framförallt en kund på Ica och allra främst Maxi.

Men de senaste halvåret har jag blivit lika besviken var gång, grönsaksavdelningen är under ALL KRITIK!! Framför allt paprika som jag älskar, knappt kunnat köpa nån detta halvåret=( De e så otroligt synd för jag vill verkligen ha grönsaker förr åt jag och Kristoffer mycket grönsaker och nu har de inte blivit något på senaste tiden, så jag måste börja handla nån annanstans, och jag åker ju inte och handlar allt på maxi sen åker å köper bara grönsaker nån annanstans, detta är risk dom förlorar mig som kund.


Sen tycker jag att dom luras också eller så e jag bara trög=).

Fick två checkar hem som jag kunde klippa ut, den ena var ett gratis bröd från ica gott liv och den andra var en 25%rabatt check. Så igår handla jag som SATAN. Och kommer fram till kassan och typ inget dras av. Så jag fråga om det blev 25% avdraget så sa hon nej 25KRONOR!!


Alltså för helvete, hade aldrig handlat så mycket om det inte var för jag trodde det var rabatt, nu har jag knappt råd med tandläkaren denna månaden!!

Vet jag e säkert aströg, men de e fan svårt på de checkarna för till skillnad från bonuscheckarna så står det inte KR efter summan! Jag har blivit lurad förr. Utan det står typ 25,- och de misstolkar jag när jag kollar snabbt. FAN TYDLIGHET TACK!!!


Nej nu måste jag gå å klä på mig


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 18 april 2010 22:00

Igår då alltså=) Åkte ju till Malmö och träffa Linn.

Först gick vi på IKEA, jag köpte glas och tallrikar till bröllopet=)(vet jag har köpt tallrikar innan, men dom passar ju inte till nått så ska ha dom senare på kvällen till lite frukt och ostbricka, hihi).


Iaf sen när vi varit där så va vi vrålhungriga och skulle köpa mat, då var frågan vad? hehe. Jag va sugen på thaimat men vi visste inte var de fanns. Så vi körde och då såg jag ett som hette sun garden, och tänkte att de kanske var som rosegarden i Kristianstad med massa blandad mat.

Men nej de va bara kina mat, men vi köpte där ändå=)


Sen åkte vi hem och åt, smaka väl sådär, ätit godare.

Sen körde vi till Hemmakväll och på vägen dit såg vi, ja gissa? ett thaiställe=)haha. Jaja nu var vi ju mätta så de blev bara film och godis=)


Vi hyrde Sorority Raw(row?) och Paranormal Activity.

Och jag säger bara en sak. FYFAN vad dålig paranormal activity är, fan vad besviken jag blev, satt ju bara och skratta åt den, så jävla patetiskt dåligt skådespeleri. Sorority Raw(row) var "läskigare" med "" menar jag att jag tycker fan inget är läskigt men var nån läskig så var det isf Sorority Raw.


Nej nu ska jag gå och slå in presenterna till Kristoffer, så jag har de gjort=)


Kisses and hugs from the pink lily



Av Lilja - 15 april 2010 22:07

Ja då är migrän på väg, känns det som. Ska lägga mig i avkylt mörkt sovrum och hoppas jag inte har ont imorgon.

Jobbat hårt idag i 5timmar. Sen har jag ätit dåligt kanske därför.

Märkligt bara att jag får ont i huvet ikväll eftersom föreståndaren på jobbet var hemma pga migrän.


Nej usch hoppas de inte blir så illa, än känns det mest molande i huvet=(


Natti natti med er.


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 14 april 2010 23:31

Har funderat på det mycket den sista tiden, att folk skriver så mycket i sina bloggar som man inte borde, tex om jobbet ifall chefen är på ett visst sätt, eller kollegorna, eller något går till på ett sätt det inte borde. Sånt ska man absolut INTE ta upp i sin blogg, hört mycket om folk som fått sparken pga grejer dom skrivit på sina bloggar, bara för att folk inte kan ens bloggadress så är det jätte enkelt att hitta om man söker på google.

Sen ska man ju inte skriva om man ska iväg och inte ska vara hemma, jag tror att internet blir mer och mer intressant för tjuvar, läsa att folk inte är hemma då är ju läget lugnt. Farligt.


Jag har tänkt på detta jätte mycket, framför allt sen vi flytta till hus, när vi bodde i lägenhet hade jag inga problem med att skriva att vi inte var hemma, efter 1700 va dörrarna alltid låsta där nere.

Men nu skriver jag aldrig när jag inte ska vara hemma, skriver bara efter jag varit iväg, och så vitt jag vet kan man inte göra inbrott i efterhand=)).


Sen så tycker jag personligen inte att blogg är en plats där man kan slänga ur sig vilken skit som helst bara för att det kan vara rätt så anonymt. Blogg för mig är en plats att uppdatera om sitt liv för andra, inte ett ställe man smuttskastar andra människor, deras utseende, betéende osv.

Visst jag kanske också har lyckats skriva om någon nån gång, men försöker alltid att inte värdera andra männsikor, jag har själv blivit så mycket nedvärderad i mitt liv och vill absolut inte göra så mot andra.


Tex sånt jävla löjligt som att kalla tjejer för hora eller slampa. Jag blev själv kallad det för att jag dissa en kille, och efter de ringde killar tom hem till mig och fråga om jag ville ligga med dom(Jag var oskuld). Så man ska tänka på vissa grejer innan man dömmer folk, man ska inte dömma en människa pga ett rykte, för man vet inte alls vad som ligger bakom. Och kläder är bara kläder, det är inget man ska lägga en människas värde i. So what om man inte följer modet? finns dom som inte har råd, och dom som faktisgt inte tycker att det som är mode är snyggt. Människor ska få använda de kläder dom gillar och trivs i utan att behöva bli värderade.


Nej nu har jag blivit för upprörd märker jag, så håller där=)


Ville bara säga att lev ditt eget liv, försök inte ändra andra människor, eller se ner på andra. Om man bara klankar ner på andra hela tiden och ser fel i andra människor borde man kanske tänka efter vem det igentligen är fel på?


Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 14 april 2010 11:50

Ja jag tänkte jag skulle bröllopsblogga=) dock glömmer jag blogga mycket nu för tiden, ska verkligen försöka bättra mig.


Vi har kunnat kryssa av lite grejer på bröllopsplaneraren.

Duk är beställd, har köpt papper jag ska göra servettringar av(ska lägga ut bilder på allt) grisen är beställd(helgrillad gris), sen hmm vet jag inte om det är mer just nu.

  

Ja surprice tyget är rosa=)hahaah, nu ser det inte rosa ut kanske eftersom min bakgrund här är lilaaktig.

Tyget är köpt på www.tyg.se =) dom har massor med tyger till billiga priser(tycker jag)


Ja sen om vi bortser från bröllopet så är vi hundvakt denna veckan, Fanny bor hos oss=)) hon e så söt, men hon trött på mig=)haha hon vill gå upp tidigare än jag, så hon står och flåsar mig i örat å piper lite.


Skit bra att ha hund här, då MÅSTE man tvinga sig ut på promenad=) hon är ute med mig i trädgården på dagen sen så går vi en runda på kvällen, av någon anledning bajsar hon inte i vår trädgård(Kristoffer är tacksam,hihi)


Nej nu e de ner och få något i kistan, och släppa ut fanny, och hänga upp tvätten där ute.


Kisses and hugs from the pink lily 

Ovido - Quiz & Flashcards