thepinklily

Alla inlägg under februari 2012

Av Lilja - 15 februari 2012 13:08

...vad seg jag är på att blogga.

Finns lixom ingen tid till det. Även om det blivit bättre, River äter inte lika ofta om dagarna och han är inte lika närhetskrävande, men när han kan ligga själv har man annat att göra än sitta här och blogga=(.


Vi har det iaf bra, ser ut som det blir 31pers på dopet inkl oss=) 4pers har inte svarat, tror 2 av de kommer.

Längtar så till dopet, se vår lille prins vara centrum för allas uppmärksamhet, se honom få sitt namn i sin vita klänning med blåa band=) Se han skämmas bort av släkt och vänner. Bjuda alla på god mat och bara få träffa alla=) kommer bli jätteroligt. Drömde dålig dröm om dopet inatt dock, alla klaga på min mat för den smakade för mycket, att jag bara borde använt salt och peppar=)haha låter som något pappa kunde säga;)hihi.


Nej nu har River vaknat från sin lilla powernapp. Hann inte duscha dina sovstunden heller.



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 4 februari 2012 13:43

Kan inte sluta tacka Lisa för hennes tips om sheasmör, nu är River len som en barnrumpa ÖVERALLT=)) snacka om att man är lycklig nu och börjar känna sig lite mindre kass, bara hans mjölkskorv vi ska bli av med också och där är vi på god väg, olja, skrapa med kam och borste försiktigt så slipper de efterhand=) så skönt. Har förstått nu att det inte är för River kräker som han luktar som om han aldrig badat utan det är mjölkskorven som luktar så jädrans illa. De gör att jag känner mig lite mindre dålig, innan kändes de som om folk skulle tro att jag aldrig badat honom och inte tog hand om hans hygien. Visst kräket luktar inte gott men tvättar ju han dagligen, och byter kläder hela tiden samt luktar det ju inte riktigt så illa och på de sättet som mjölkskorven gör.


För övrigt har jag haft ont i magen sen i onsdes kväll=( Stoffe fick vara hemma och ta hand om River i torsdes. Man känner sig kass när man inte helt kan ta hand om sitt barn. I morse var smärtorna riktigt olidliga, kändes som förlossningsvärkar som blev rejält smärtsamma för att sedan bli "normal" smärta och sen öka igen, hjälpte när jag gjorde nummer 2 på toan, så kanske är förstoppad trotts jag kan sköta magen så att säga(hatar att prata om sånt här, men kan ju bli allvarliga saker om man inte sköter magen). Nu är smärtan mer behaglig som den varit den mesta tiden dessa dagarna. Idag blir de ut och gå, dricka mycket och ta medel mot lilla(stora) magen.


Blev en lång dag i sängen idag, alla var vi trötta, nu blir de frukost=)hehe River har dock ätit två ggr redan idag.

Hmm i skrivande stund ligger han och börjar blunda bredvid mig, sova mer?? knasunge, jag måste iaf gå upp och äta frukost.



Kisses and hugs from the pink lily

Av Lilja - 1 februari 2012 23:53

Jag är eller börjar komma in i en deppig period=( Sömnen är dålig, trotts att River sover länge på natten, så är det ju stoppa in nappen några ggr. Äter väldigt dåligt om dagarna och de gör ju sitt till, känner mig ensam och isolerad och de gör att jag bara isolerar mig mer=((, är sån ond cirkel. River är en otroligt lugn bebis, skriker bara när han saknar oss om han ligger själv och när han är hungrig, så är inte långa stunder om dagarna som han skriker, MEN när han väl gör det så blir jag ibland helt knäckt, antagnligen pga dålig energi, igår satt jag med han i famnen och han var pipig, då bara brast det och jag börja gråta, då titta han bara på mig och blev tyst. Det kändes som vi verkligen fick kontakt som om han förstod sin mamma och lugna sig så jag kunde hämta andan och gå och fixa mat till honom.


Sen är det ju detta EVIGA kräkandet, ibland blir bara så arg på honom, sen blir jag ledsen efteråt å känner mig som världens sämsta mamma för jag blir arg för något han inte kan hjälpa. Men hans hud e ju så extremt torr, och då ska han ju inte vara blöt, så jag torkar kräk, byter kläder, torkar kräk, byter kläder hela jädrans tiden. Hans är så torr så de börjat blöda i armhålan, bakom örat, vid snoppen, i ljumsken och på halsen. Vet fan inte vad jag ska göra, jag har provat smörja med vanligt mjukgörande, bepanten, inotyol, olja och INGET funkar. Bepanten och mjukgörande är iaf bäst, inotyol gjorde fan ljumskarna och snopp/pung EXTREMT mycket värre, och då känner man ju sig som världens sämta mamma som gjort något som blev värre.


Detta är inget River lider av så ingen tror det, han har inte sagt ett enda pip när det blött eller jag smort, enda han hatar är när jag tvingar honom att hålla huvudet stilla när jag smörjer. Att han kräker lider han heller inte av, han bara skrattar efteråt och han går upp i vikt(börjar bli rejält rulltig nu). MEN man känner sig som världens sämsta när man inte kan få sitt barn att ha en fin len hud utan blod och torrhet.


Har ringt BVC men inte fått tag på Rivers sköterska, vi ringer om varann hela tiden, verkar inte gå att ringa dit och komma fram utan man ska lämna nummer och de ringer upp, första dagen satt jag vid telefonen i 6timmar till slut var jag så jävla trött så jag och River somna 20min efter det hade hon ringt och jag vakna inte,  då e man fan trött alltså. Dagen efter skulle hon ringa upp hemnummret men ringde min mobil som jag hade på ljuglös, jag ringde upp men ingen svara, sen gick åkte vi för att hämta Stoffe och när vi kom hem hade hon ringt hem=((


Så nu skiter jag i att försöka få tag på BVC, har tid i början på mars, tills dess får jag kämpa vidare som jag gjort, efter bad idag och insmörjning så har det känts bättre över hela kroppen(utom huvudet där han har mjölkskorv som ser riktigt äckligt ut). MEN sen har han ju kräkt X-antal ggr sen badet så nu stinker han äckligt igen=( kvittar ju att man tvättar med tvättlappar osv osv han luktar ändå kräk=(( känns som man inte tar hand om hans hygien över huvudtaget, men allt detta förbannade tvättande gär ju huden värre.


Sen blir jag jävligt ledsen när en del ammande kvinnor tror att bara för de kan amma så kan alla=(( Känns som vissa tror att man inte vill amma. Så är inte fallet när de gäller mig, jag trodde jag skulle kunna amma till 100%, trodde tom jag skulle ha så mycket så jag skulle kunna sälja, det var min dröm under graviditeten. Men jag kunde helamma ungefär 3-4veckor sen blev de mindre och mindre=(( och detta sörjer jag så jävla mycket, vad skulle jag gjort annorlunda? skulle jag pumpat en gång i timmen dygnet runt för att hålla igång det? klankar på mig själv om detta DAGLIGEN!! gråtit mängder av tårar över detta. River är totalt ointresserad av brösten nu=( Men han mår lika bra för det och det är ju trotts allt hans välbefinnande som betyder något.


När jag va gravid och BM fråga hur jag ville ha förlossningen så sa jag att jag inte planerat något, planerar jag saker blir jag bara besviken om det inte blir som jag tänkt, det enda jag inte ville var att få sövande snitt. Dessa tankar hjälpte mig under hela den långa förlossningen, jag sörjde inte något då, men det blev ju sövande snitt och de sörjer jag än idag, blir jätteledsen när jag tänker på det, det har jag sagt innan men kan inte säga de nog med gånger, hatar hur förlossningen sluta=(( Dum nog trodde jag ju att amningen inte skulle vara några problem, alla kan ju amma eller hur?? alla har tillräckligt med mjölk inte sant?? det är ju trotts allt det man får lära sig på föräldrautbilningen när man är gravid.


Förlåt för allt klagande och gnällande, är bara så jävla ledsen. Samma gamla mönster, sörjer sånt som inte blev som man ville, och sånt som blev som man deftinitivt inte ville. Jag är rädd, rädd för att gå in i de vakuum jag levde i innan jag träffa Kristoffer, rädd för att hamna i gamla instängda hjulspår. Jag har nog inte riktigt insett vilket trauma förlossningen blev för mig tror inte nån fattar vilket trauma det blev för mig och därför ingen tror de va nån big deal.



Kisses and hugs from the pink lily

Ovido - Quiz & Flashcards